Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Zajęcia zdalne – Grupa V

Materiały do zajęć zdalnych w grupie V

Temat tygodnia : Sport to zdrowie. 

Temat dnia –  16.04.2021 r. :   A, B, C zdrowia .


Cele ogólne:

  • zapoznanie z zasadami właściwego odżywiania się,
  • zachęcanie do ćwiczeń gimnastycznych i ruchu na powietrzu,
  • zwrócenie uwagi na znaczenie higieny osobistej oraz czystości otoczenia dla zdrowia.

Cele operacyjne :

 Dziecko:

  • zna podstawowe zasady zdrowego odżywiania się,
  • rozumie, że jedzenie warzyw i owoców ma pozytywny wpływ na zdrowie,
  • wie, które produkty są zdrowe i potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a które można spożywać tylko czasami,
  • potrafi wybrać produkty spożywcze odpowiednie na śniadanie, obiad, podwieczorek czy kolację,
  • ćwiczy i porusza się w domu,
  • rozumie znaczenie ruchu i ćwiczeń fizycznych dla zdrowia,
  • wyjaśnia jak należy postępować, aby być zdrowym.

 1. Wysłuchanie wiersza K. Gruszczyński pt. „Witaminy”.

Czy ktoś widział abecadło, takie, które by się jadło:

A z twarogiem, B w śmietanie, C do kawy na śniadanie …

H – to obiad, F – kolacja … Obiad z liter? Śmieszne … Racja.

Lecz to wcale nie są drwiny: A, B, C – to witaminy …

Witaminy? Te literki? Czy to ciastka, czy cukierki?

Jaki mają smak? Omletu? Więc to omlet z alfabetu?

Albo tort z elementarza … Brr … To trochę mnie przeraża …

Nie, kochany, jest inaczej. Zaraz rzecz tę wytłumaczę …

Są to ciała bardzo drobne, do niczego niepodobne;

nawet ich nie widać wcale, takie są maleńkie … Ale

co dzień łyka się ich mnóstwo ze szpinakiem lub z kapustą,

albo w marchwi lub w kompocie … są ich w pożywieniu krocie …

Zwą się A, B … Każda tycia … lecz niezbędne są do życia:

z nich czerpiemy siłę, zdrowie, z nich się bierze rozum w głowie..

Chcesz być wesół, zdrowy, silny, chcesz być dziarski, mądry, pilny,

zuch i chwat, nie synek mamin – musisz dużo jeść witamin …

Moc owoców i – jarzyny … W nich to znajdziesz witaminy.

Rozmowa na temat poznanego wiersza.

  • Co to znaczy „ zdrowe jedzenie”?
  • Jakie produkty powinniśmy jeść, aby być zdrowym?
  • Dlaczego trzeba jeść dużo owoców i warzyw?

Omówienie piramidy zdrowia :

  • Co znajduje na dolnej część piramidy zdrowia?
  • Oprócz ruchu, co jest równie ważne?
  • Jakich składników powinniśmy jeść najwięcej?
  • których składników powinno się unika?

2. Inscenizacja ruchowa – naśladowanie ruchów o których jest mowa w rymowance.

Ręce do góry, nogi prościutkie – podnoszą ręce do góry,
tak ćwiczą dzieci: grzeczne, zdrowiutkie.
Ręce na ramiona – opuszczają ręce na ramiona
potem w dół opuszczamy
i kilka razy tak powtarzamy – i powtarzają tekst,
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
Teraz się każdy robi malutki – wykonują przysiad,
To, proszę państwa, są krasnoludki – tworzą z dłoni nad głową czapeczki,
Szybko wstajemy, ręce do góry – podnoszą się, machają rękami nad głową
o tak – po niebie przechodzą chmury – w prawą i lewą stronę,
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
A teraz rozkrok, skłon pogłębiamy– wykonują skłony, dotykają rękami podłogi,
sprawnie na boki się rozglądamy– wykonują skręty głowy w prawą i lewą stronę,
Kręci się nasza głowa dokoła – kręcą głową w jedną i drugą stronę,
broda do przodu wysuwa wesoła – wysuwają brodę i żuchwę do przodu,
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
Ramię do ucha wznosi się żwawo – dotykają prawym ramieniem do prawego ucha,
potem lewym do lewego,
łokieć kolano też wita z wprawą. – prawym łokciem dotykają lewego kolana i odwrotnie,
Zrobić przysiad to prosta sprawa, – wykonują przysiad,

podskoczyć w górę to też zabawa – podskakują w górę.
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!

3. Zabawa dydaktyczna „Skrzynia skarbów”.

Potrzebne materiały: pudełko lub nieprzeczysty worek, owoce, warzywa, orzechy, itp.
Dziecko po dotyku rozpoznaje znajdujące się w skrzyni przedmioty związane ze zdrowym trybem życia i podają ich przeznaczenie.

4. Układanie piramidy zdrowia „Puzzle”.

Wytnij piramidę zdrowia. Przyklej według powyższego schematu. Naklej na kartkę i dorysuj to co brakuje.

Zadania do wydrukowania –kolorowankalabiryntpuzzle – piramida żywienia

5. Zachęcam do tanecznego treningu.

Link do filmiku – https://www.youtube.com/watch?v=_niF6s8tbZE

6. Wykonanie zdrowego posiłku.

Zachęcam do samodzielnej pracy lub pomocy rodzicom.

Temat dnia –  15.04.2021 r. :  Chcę być zdrowy i wesoły.

Cele główne:

  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,
  • zachęcanie do ćwiczeń gimnastycznych i ruchu.

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • ćwiczy i porusza się w domu,
  • rozumie znaczenie ruchu i ćwiczeń fizycznych dla zdrowia,
  • wyjaśnia jak należy postępować, aby być zdrowym.

 

1.Przywitanie wyliczanką:

„Gimnastyka to podstawa, to dla dzieci ważna sprawa, ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok”.

2.Rozgrzewka – wykonaj tyle razy poszczególne ćwiczenie ile wskazuje kostka.

3.Opowiadanie „Misiek Pysiek – chce być zdrowy i wesoły” .

 Zamiast siedzieć przed ekranem

I grać wiecznie w gry te same,

Zmień tryb życia na sportowy,

Świat się stanie kolorowy.

Dziecko pokazuje: Warto czasem iść na basen,

 Lub rowerem ruszyć w trasę.

 Czeka bramka, piłka, kort,

 Uprawiamy razem sport.

Umiesz jeździć na dwóch kołach

Już wycieczka gna wesoła.

Świnka dziś najszybciej jedzie,

Zobacz znowu jest na przedzie

Dziecko pokazuje: Warto czasem iść na basen,

 Lub rowerem ruszyć w trasę.

 Czeka bramka, piłka, kort,

 Uprawiamy razem sport.

Małpka fika po drabinkach

Hula-hop rozkręca świnka.

Ćwiczył miś aż się zasapał,

Lecz kondycji trochę złapał.

Dziecko pokazuje: Warto czasem iść na basen,

 Lub rowerem ruszyć w trasę.

 Czeka bramka, piłka, kort,

 Uprawiamy razem sport.

Jeśli zostać chcesz piłkarzem

Wpisz się do drużyny marzeń

Zagraj z przyjaciółmi misia,

Wielki puchar zdobądź dzisiaj.

Dziecko pokazuje: Warto czasem iść na basen,

 Lub rowerem ruszyć w trasę.

 Czeka bramka, piłka, kort,

 Uprawiamy razem sport.

 

4.Rozmowa z dzieckiem na temat przesłania opowiadania.

Powiedz teraz czy wiesz co się stało, gdy Misiek – Pysiek nie uprawiał żadnego

sportu?

Był smutne, zgarbiony, nie miał siły się bawić, chodzić do przedszkola, będzie często

chorował.

A jacy są jego przyjaciele, którzy uprawiali ruch?

Są silni, zdrowi, weseli, chętni do zabawy, mają dobrą postawę, nie garbią się.

Jak sądzisz, warto uprawiać sport?

Taaaak!

Jakie sporty występowały w opowiadaniu o Misiu Pysiu?

Ćwiczenie na drabinkach, kręcenie hula-hop.

 Gimnastyka Misia Puchatka – link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=dCny550yBFo

5. Czytanie globalne wyrazów.

SPORT

 ZDROWIE

ZĘBY

GIMNASTYKA

 OWOCE

 MLEKO

6. Analiza i synteza słuchowa wyrazów:

MYDŁO, WODA, UMYWALKA, ZDROWIE, SZCZOTECZKA, PASTA

– zaznaczanie w schemacie wyrazów samogłosek i spółgłosek.

7. Zapraszam do „Muzycznej gimnastyki”- link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

8. Ćwiczenia i zabawy artykulacyjne „Porządki pana Języczka”– usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Pan Języczek obudził się z samego rana. Otworzył szeroko drzwi do swojego domku. (dziecko szeroko otwiera usta) Wyjrzał na zewnątrz (wysuwają język do przodu) i rozejrzał się w prawo i w lewo (porusza językiem w prawo i w lewo), aby zobaczyć, jaka jest pogoda. Sprawdził, czy na dachu jego domku nie obluzowały się żadne dachówki (oblizuje górną wargę) i czy schody, które niedawno naprawiał, są w dalszym ciągu w porządku (oblizuje dolną wargę). Wszystko było dobrze. Chciał zamknąć drzwi, ale coś je blokowało. Otwierał je kilkakrotnie (zbliża wargi do siebie i rozciąga na boki). W końcu mu się udało. Drzwi zatrzęsły się (parska – wykonuje wibracyjne ruchy warg). Pan Języczek postanowił posprzątać w swoim domku, ponieważ mieli go odwiedzić przyjaciele. Powycierał kurze na szafie (masuje językiem górne dziąsła pod wargą – usta ma zamknięte), powybierał śmieci spod łóżka (masuje dziąsła na dole, za zębami – usta ma lekko otwarte), zebrał pajęczyny z sufitu (masuje podniebienie – usta ma otwarte) i pozamiatał całe mieszkanie (szybko rusza językiem w buzi w różnych kierunkach – usta ma otwarte). Otworzył okno, aby przewietrzyć (nabiera powietrza, przetacza je z jednego policzka do drugiego). Pan Języczek bardzo się zmęczył tymi porządkami. Położył się więc na swoim łóżeczku, aby odpocząć (układa język za dolnymi zębami) i już po chwili z jego domku dochodziło ciche chrapanie (naśladuje chrapanie). Ciiiiiii! (długo powtarza słowo, na wydechu) Nie przeszkadzajmy mu. Kiedy Pan Języczek smacznie spał na dworze zbierało się na burzę. Zerwał się wiatr i drzewa szumiały coraz głośniej (naśladuje szum drzew: szszszsz…). Przerażone wróble zaczęły ćwierkać (ćwir, ćwir…), a kukułka nawoływała inne ptaki, aby się pochowały (kuku…). Krople deszczu uderzały o szyby (kap, kap…), a woda w sadzawce bulgotała (bul, bul, bul…). Mruczek na płocie przeraźliwie miauczał (niauuuu), a Burek szczekał przy budzie (hau, hau). W oddali słychach było pohukiwanie sowy (uchuuu, uchuuu) i stukanie dzięcioła, który – zdenerwowany – coraz szybciej stukał w drzewo (puk, puk…).

9. Praca w kartach pracy

Karta pracy, cz. 3, nr 67.

− Obejrzyjcie obrazek przedstawiający koła nałożone

na siebie. Pokolorujcie odpowiednio rysunki kół.

− Dokończcie rysować kwiatki według wzoru. Pokolorujcie rysunki.

10. Słuchanie piosenki „Piosenka o sporcie” Mała Orkiestra Dni Naszych

link do piosenki – https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs

11. Nauka drugiej zwrotki piosenki metodą ze słuchu ( rodzic czyta po wersie tekstu, dziecko powtarza).

PIOSENKA O SPORCIE

słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

 

Trzeba wylewać i siódme poty

A czasami wiecie sami gryźć zębami trawę

Tak żeby zostać prawdziwym mistrzem,

Aby mieć szacun i sławę.

12. Zadanie na spostrzegawczość. Znajdź piłkę w szeregu i wskaż ją.

 

Temat dnia –  14.04.2021 r. :   ,,Piłka nożna”.

  • Cel główny:

Zachęcenie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu.

  • Cele operacyjne:

Dziecko:

  • doskonali umiejętność dodawania oraz odejmowania,
  • dostrzega różnice na obrazkach,
  • rozwija pamięć długotrwałą poprzez naukę tekstu piosenki,
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
  • dostrzega, że sport ma duże znaczenie w życiu społecznym i kulturalnym,
  • usprawnia motorykę małą poprzez ćwiczenia grafomotoryczne.

 1. Zabawa dydaktyczna „Krąg liczbowy”.

Potrzebne materiały: koło z kartonika, klamerki do bielizny.

Wycinamy z papieru koło i dzielimy je na 10 równych części. W każdej piszemy działanie matematyczne np. 2 +3 , 5+4 …. (czytamy je – dwa dodać trzy), albo na odejmowanie  np. 10 – 6 (dziesięć odjąć sześć) itp. .(Proszę dostosować trudność działań do możliwości dzieci) ( Zachęcam dzieci do liczenia na palcach lub liczydłach – jeśli tego potrzebują 🙂 ). Na brzegach klamerek do bielizny wypisujemy cyfry – wyniki działań . Zadaniem dziecka jest dopasować (obliczyć) cyfrę do odpowiedniego działania i przypiąć odpowiedni spinacz.

2.Ćwiczenia gimnastyczne.

Część wstępna.

  • Czynności organizacyjno-porządkowe.

Dziecko porusza się w dowolny sposób, ostrożnie, między rozłożonymi gazetami. Na polecenie rodzica zatrzymuje się i podnosi gazetę.

  • Zabawa ożywiająca.

Dziecko biega i potrząsa gazetą trzymaną oburącz w górze. Na mocne uderzenie w tamburyn (klaśnięcie w ręce) i zapowiedź: Burza, zatrzymuje się i – przyjmując dowolną pozycję – chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

Część główna.

  • Staje w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachuje gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.
  • Wykonuje klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opada tułowiem w przód, dotyka gazety brodą i powraca do pozycji wyjściowej.
  • W leżeniu przodem – unosi gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmucha na gazetę i wprowadza ją w ruch.
  • Kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w rulonik i przeskakuje przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego.
  • W staniu, rulonik trzyma za końce, z przodu – przekładają nogę przez rulonik, wytrzymuje w staniu jednonóż, wykonując dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejście do pozycji wyjściowej (ćwiczenie należy wykonać prawą nogą i lewą nogą, na zmianę).
  • Ugniata gazety tak, aby powstała kulka (piłka) – rzuca kulką i chwyta ją w miejscu, w chodzie, w biegu; rzuca i chwyta, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonuje klaśnięcie, dotyka ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.
  • W leżeniu przodem – przetacza kulkę z ręki do ręki, podrzuca kulkę oburącz, jednorącz.
  • Maszeruje z kulką na głowie i tworzy dwa szeregi oddalone od siebie o 5 lub 6 kroków.

Część końcowa.

  • Ćwiczenia korektywne i uspokajające.

Dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzi do siadu skrzyżnego.

  • W siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.
  • W siadzie podpartym, kolana ma rozchylone, kulki położone między stopami – podrzuca kulkę stopami, chwyta rękami.
  • W marszu, kulki trzymane w dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe – wykonuje wdech nosem i próbuje zdmuchiwać kulki z dłoni.
  • Czynności porządkowe: wyrzucanie kulki do kosza.

3.Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Znajdź różnice”

4.Słuchanie piosenki „Piosenka o sporcie” Mała Orkiestra Dni Naszych

link do piosenki – https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs

5.Nauka pierwszej zwrotki piosenki metodą ze słuchu ( rodzic czyta po wersie tekstu, dziecko powtarza) .

PIOSENKA O SPORCIE

słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

Ref: Chłopaki ćwiczymy, ćwiczymy, ćwiczymy G D G
Chłopaki ćwiczymy, jeszcze mocniej, hej!  G D G
Dziewczyny ćwiczymy, ćwiczymy, ćwiczymy  G D G
Dziewczyny ćwiczymy jeszcze mocniej, hej!  G D G

I. Wielcy mistrzowie: Ronaldo, Messi  G/G z fis/e  C
Czasu nie tracili, ani chwili, ani wcale   D (F)
Praca, ćwiczenia, długie treningi   G/G z fis/ e C
Ważniejsze były niż talent.  D G

6. Praca w kartach pracy.

Karta pracy, cz. 3, nr 65.

− Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.

Karta pracy, cz. 3, nr 66.

− Przeczytajcie z osobą dorosłą lub samodzielnie wyrazy: nie, tak.

Połączcie je z odpowiednimi zdjęciami.

− Określcie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach. (Piłka znajduje się w prawym górnym roku itp. ).

− Rysujcie po śladach rysunki piłek.

7. Zachęcam do domowego treningi ( zamiast pachołków możecie użyć klocków lub zabawek ).

Link do treningu – https://www.youtube.com/watch?v=ooTUjWK8qsE

Temat dnia 13.04.2021 r. „Chciałbym być sportowcem”.

Cele ogólne:

  • wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez uprawianie różnego rodzaju sportów,
  • poznanie różnych dyscyplin sportowych .

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • wie jakie korzyści płyną z uprawiania sportu,
  • zna rodzaje dyscyplin sportowych,
  • rozwija spostrzegawczość i odwagę,
  • kształtuje umiejętność koncentracji uwagi.

1.Rozmowa na temat sportów letnich.

Jakie sporty uprawiają sportowcy przedstawieni na zdjęciach?

(Skok o tyczce, skok w dal, gimnastykę artystyczną, podnoszenie ciężarów, pchnięcie kulą,

skok wzwyż, grę w piłkę ręczną, grę w siatkówkę).

2.Rozmowa na temat „Igrzysk Olimpijskich”.

 Letnie igrzyska olimpijskie – międzynarodowe zawody sportowe organizowane przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski. Odbywają się one co 4 lata. Należą do największych i najbardziej popularnych zawodów sportowych na świecie. Zwycięstwo na igrzyskach olimpijskich uznawane jest przez sportowców większości dyscyplin za najbardziej prestiżowe osiągnięcie.

3.Zabawa ruchowa „Wierszowanki – pokazywanki”

Ręce w dole, ręce w górze,

Rysujemy koło duże,

Skok do góry, ręce w bok,

Teraz w przód zrób jeden krok,

Skok do tyłu, skok na jednej nodze,

Teraz usiądź na podłodze.

4.Słuchanie piosenki „Piosenka o sporcie” Mała Orkiestra Dni Naszych

Zachęcamy dzieci do własnego tańca przy muzyce.

link do piosenki – https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs

5.Nauka refrenu piosenki metodą ze słuchu ( rodzic czyta po wersie tekstu, dziecko powtarza) .

Chłopaki ćwiczymy, ćwiczymy, ćwiczymy X 2

Chłopaki ćwiczymy, jeszcze mocniej, hej!

Dziewczyny ćwiczymy, ćwiczymy, ćwiczymy X 2

Dziewczyny ćwiczymy, jeszcze mocniej, hej!

6.Praca w karta pracy, cz. 3, nr 64.

− W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki.

− Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach.

Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek.

Nazwijcie poszczególne piłki.

7.Praca plastyczna „Koła Olimpijskie”

Prostokątna flaga przedstawiająca na białym tle pięć złączonych kół. Koła są splecione ze sobą w dwóch szeregach (od lewej do prawej):

  • niebieski, czarny i czerwony na górze,
  • żółty i zielony na dole.

Okręgi, które symbolizują pięć kontynentów. 

Potrzebne materiały: farby zielona, czerwona, niebieska, czarny i żółty oraz rolka po papierze toaletowy rozcięta na pięć okręgów

Wykonanie pracy:

JĘZYK ANGIELSKI

link do zajęć : FRUITS-owoce (5-6 latki) (1)

Temat dnia –  12.04.2021 r. :   ,,Ruch to zdrowie”.

  • Cele główne:

– usprawnianie motoryki dużej,

– rozwijanie słuchu fonematycznego.

  • Cele operacyjne:

Dziecko:

– wykonuje ćwiczenia fizyczne,

– słucha wiersza,

– odpowiada na pytania dotyczące wiersza,

– rozumie dlaczego gimnastyka jest ważna dla człowieka,

– dzieli wyrazy na głoski lub sylaby.

 

 1. Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”.

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady trzeba ćwiczyć – nie da rady!

To dla zdrowia i urody niezawodne są metody.

Rozmowa na temat wiersza. − Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?2

2.Zabawa ruchowo-naśladowcza Poruszamy się.

Dzieci naśladują jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę…  na hasło, nazwę tej czynności podaną przez osobę dorosłą.

 

  • Rozmowa na temat czynnego wypoczynku.

− Jak lubicie odpoczywać?

− Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?

− Jakie zabawy ruchowe lubicie?

− Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?

3. Zabawy i ćwiczenia z literą j.

  • Oglądanie zdjęć jagód.

  • Opisywanie wyglądu jagód.
  • Analiza i synteza słuchowa słowa jagody.
  • Dzielenie słowa jagody na sylaby.

− Co słyszycie na początku słowa jagody?

  • Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską j.

Obrazki przedmiotów/zwierząt/roślin, których nazwy rozpoczynają się głoską j.

  • Dzielenie słowa jagody na głoski.
  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jajko, jogurt…), mających ją w środku (kajak, fajka, bajka…) oraz na końcu (kraj, maj, klej…).
  • Zabawa ruchowa  „Zbieramy jagody”. ( Wyruszamy do krainy wyobraźni 🙂 ).

 

4.Praca w kartach pracy  z literką J – Karta pracy – litery i liczby strony nr  76, 77.

  • Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.
  • Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie.

 

5. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Maszerują dzieci drogą:             maszerują w miejscu,

raz, dwa, raz i dwa.

Prawą nogą,                              wyciągają do przodu prawą nogę,

lewą nogą:                                 wyciągają do przodu lewą nogę,

raz, dwa, raz i dwa.                   maszerują w miejscu,

I rękami poruszają:

raz, dwa, raz i dwa,                   maszerują w miejscu,

w prawo – lewą,                        lewą rękę wyciągają w prawą stronę,

w lewo – prawą,                        prawą rękę wyciągają w lewą stronę,

raz, dwa, raz i dwa.                   maszerują w miejscu.

6.Rytmika – Piosenka o mądrych dzieciach

https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU&ab_channel=BajeczkiPioseneczki

 

Kto przykładem świeci – mądre dzieci  h/G/D/A
Kto segreguje śmieci – mądre dzieci
Kto radzi sobie w sieci – mądre dzieci
Kto ognia nie roznieci – mądre dzieci !

Madre dziecko nie kłamie bo nie musi.  D G D A
Nie biega ze skargami i płaczem do mamusi.  D G D A
A gdy narozrabia, nie robi głupiej miny  h G D A
Przyznaje się do błędu, przeprasza za winy.  h G D A

Mądre dziecko nie myśli o sobie
Potrafi rozróżnić, co złe a co dobre
Nie ma się za kogoś lepszego od innych.
W obronie staje słabszych i niewinnych.

Obietnic dotrzymuje i nie wywiera presji
Krzyku nienawidzi, brzydzi się agresji.
Słucha ludzi mądrych, by wiedzę poszerzyć
Pamięta, że nie wszystkim można wierzyć.

7.Gimnastyka z panem Przemkiem – zachęcamy do ćwiczeń  https://www.youtube.com/watch?v=UjPLYG5a0_g

8.Karta pracy, cz. 3, nr 68.

− Posłuchajcie tekstu. Rysujcie po śladach torów. Potem, nie odrywając ręki od kartki, rysujcie po śladach rysunków bloków.

− Pokażcie ręką (jedną ręką, drugą ręką, obiema), jak przebiega górzysta droga.

− Rysujcie po śladach górzystej drogi.