Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Klub Podróżnika

 

To projekt autorski do realizacji w grupie dzieci, 4, 5, i 6 letnich.
W obecnym roku szkolnym 2023/2024 wyruszamy w „PODRÓŻE PO EUROPIE” !
Klub prowadzony jest przez nauczycielki: Lidia Wróbel i Anna Pyra
Z udziałem chętnych dzieci z Przedszkola Publicznego Nr 9 w Rzeszowie.
Planowany czas zajęć to 35-45 minut w grupie 10-15 osobowej

Cel główny

Przybliżenie dzieciom wiedzy na temat niektórych krajów Europy, ich tradycji i kultury.

Cele Ogólne:

– kształtowanie poczucia przynależności do Unii Europejskiej jako pełnoprawnego obywatela;
– podkreślanie wagi tolerancji, poszanowania kultury i dorobku innych narodów zachęcanie do poznania życia codziennego narodów europejskich;
– poznanie ciekawostek przyrodniczo-geograficznych innych krajów;
– rozwijanie zainteresowań związanych z turystyką

– Wzbogacanie słownika dzieci o nowe pojęcia
– Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów i samodzielnego myślenia,

Cele szczegółowe:
Aktywny udział w zabawach badawczych ( dziecko – ogląda, szuka, obserwuje, porównuje,
bada, eksperymentuje).
Cierpliwość w czekaniu na swój udział w badaniach.
Przestrzeganie ustalonych zasad w zabawach
Formułowanie spostrzeżeń i wniosków
Poznanie mapy Europy
Doskonalenie umiejętności czytania sylab i krótkich wyrazów u starszych dzieci

Dziecko :
Zna flagę zwyczaje i tradycje omawianych krajów
Wie jakim językiem posługują się mieszkańcy danego kraju
Wykonuje pracę plastyczną na dany temat
Śpiewa piosenki
Aktywnie uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych
Środki dydaktyczne:
• Materiały dydaktyczne: plansze, zdjęcia, filmy edukacyjne , piosenki, zadania, plakaty
• Przedmioty potrzebne do realizacji eksperymentów
• Opowiadania
• Płyty z piosenkami
Metody i formy realizacji:

W trakcie realizowanych zajęć obok tradycyjnych metod (słownej ,czynnej, oglądowej) dominować będą:
– metody aktywizujące dzieci:
• Uczenie się przez odkrywanie
• Zachęcanie dziecka do samodzielności
• Stwarzanie warunków do spontanicznych zachowań dziecka
Aby praca z dziećmi przyniosła efekty ważne są odpowiednie formy pracy:
• Praca zbiorowa z całą grupą 10 – 15 osób
• Praca w mniejszych zespołach 3 -5 –osób
• Praca indywidualna z dzieckiem