Zajęcia zdalne – Grupa III
Materiały do zajęć zdalnych w grupie III
Tematyka tygodniowa: ,,Dbamy o swoje zdrowie”.
Data: 31.01. 2022r. Poniedziałek
Temat dnia: Dlaczego należy myc ręce?
Data: 01.02. 2022r. Wtorek
Zajęcia zdalne w dniu 1.02.2022 r.
Temat dnia: Kto pomaga dbać o nasze zdrowie?
Data: 02.02. 2022r. Środa
Zajęcia zdalne w dniu 2.02.2022 r.
Tematyka tygodniowa: ,,Chciałbym być sportowcem”.
Data: 16.04. 2021r. Piątek
Dzień piąty: Dyscypliny sportowe
Cele główne:
-rozwijanie mowy
-poznanie dyscyplin sportowych
Grupa III Poznajemy dyscypliny sportowe 16.04.2021r. piątek
Tematyka tygodniowa: ,,Chciałbym być sportowcem”.
Data: 15.04. 2021r. CZWARTEK
Dzień czwarty: Nasze zabawy
Cele główne:
- określanie, co interesuje dzieci i czego chciałyby się dowiedzieć o sporcie,
- rozwijanie umiejętności prowadzenia wnikliwych obserwacji i formułowania wniosków.
- wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez uprawianie różnego rodzaju sportów,
Grupa III 15.04.2021 Nasze zabawy
Tematyka tygodniowa: ,,Chciałbym być sportowcem”.
Data: 14.04. 2021r. ŚRODA
Dzień trzeci: Wyścig
Cele główne:
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego,
- zapoznanie z zasadą zdrowej rywalizacji (fair play) obowiązującą w sporcie,
- kształtowanie odporności emocjonalnej, zachęcanie do godnego zachowania w sytuacjach zwycięstwa i porażki,
PROPOZYCJE ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Tematyka tygodnia: Sport to zdrowie
13.04.2021
Dzień drugi: „Piłki i piłeczki”
- Posłuchajcie piosenki: WIELKIE PORUSZENIE🤸♀️ Piosenka Dla Dzieci – RUCH TO ZDROWIE
Zapraszam do ćwiczeń przy słowach piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Uprawiam sport.
Rodzic wyznacza skakanką lub liną linię, przy której staje dziecko i rzuca kulą – zgniecioną kartką papieru. Potem próbuje od tej linii skakać w dal z miejsca.
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Poruszamy się.
Rodzic wymienia różne aktywności fizyczne, a dziecko naśladuje ich wykonywanie np. jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę itd.
- Rodzic wraz z dzieckiem szuka w internecie zdjęć rożnego rodzaju piłek.
Pyta dzieci: Jakie znasz dyscypliny sportowe z wykorzystaniem piłek? Czym różnią się piłki między sobą? Zachęca do bliższego poznawania wyglądu i budowy piłek. Prosi, aby dziecko przyniosło te piłki, które ma w domu.
- Zabawy matematyczne z piłkami
Potrzebne: piłki różnego rodzaju i różnej wielkości, mogą być wycięte z papieru :
- Dziecko grupuje piłki według wielkości. Wskazują wśród piłek najmniejszą piłkę i największą piłkę.
- Dziecko grupuje piłki według kształtu. Wskazują piłkę, która ma inny kształt (piłka do rugby). Zastanawiają się, dlaczego piłka jest okrągła.
- Porównuje kolory piłek i wzory na piłkach. Wskazują te, które są do siebie najbardziej podobne.
- Grupuje je według własnych pomysłów.
- Ustawianie piłki względem siebie według poleceń Rodzica. Np.
Połóż piłkę przed sobą.
Połóż piłkę za sobą.
Połóż piłkę na kolanie, między nogami, obok siebie…
- Podrzucanie piłki określoną liczbę razy z głośnym liczeniem.
- Wykonywanie rzutów do kosza.
Rodzic ustawia w pokoju kosz i zaznacza skakanką odległość, z jakiej dzieci będą rzucać piłkami do koszy. Dziecko rzuca pięć razy. Po zakończeniu podaje liczbę trafień do kosza.
- Praca plastyczna
Wyklejanie piłki plasteliną lub kulkami z bibuły. Możecie użyć tradycyjnych biało czarnych
kolorów lub według własnej inwencji i pomysłu projektując nowy wzór kolorystyczny
A może zaprojektujesz własną piłkę
- Propozycje zabaw z piłeczkami
https://www.youtube.com/watch?v=yTRpxoVTgO4
https://www.youtube.com/watch?v=iQAm_oM3Lhk
Grupa III
12.04.2021r.
Tematyka tygodnia: Sport to zdrowie
Dzień pierwszy: Chciałbym być sportowcem
- Zatańczcie Baja Zumbę –
Zumba, zumba, baja baja zumba,
Zumba zumba baja baja baj!
Daj mi zumbę, baja baja zumbę,
Daj mi zumbę, daj!
Wszyscy razem w górę ręce,
Wszyscy razem w górę, w górę!
Baw się z nami – w górę ręce,
W górę ręce, w górę!
Wszyscy razem hop – do przodu,
Wszyscy razem – Hop! Hop!
Baw się z nami – krok do przodu,
Krok do przodu – krok!
Wszyscy razem – hop, do góry,
Wszyscy razem – Hop! Hop!
Baw się z nami – hop, do góry,
Hop, do góry – hop!
- Ćwiczenia gimnastyczne:
- Ćwiczenie ramion Prasujemy ubrania. Dzieci naśladują prasowanie żelazkiem, naprzemiennie: prawą ręką i lewą ręką.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Zakładamy ubrania. Dzieci naśladują wkładanie elementów ubrania, o których mówi rodzic.
- Ćwiczenie tułowia Prosimy do tańca. Spacerują po pokoju, kłaniają się osobom, które chciałyby zaprosić do tańca np. mamie, tacie
- Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.
Rodzic czyta wiersz Gimnastyka J. Koczanowskiej.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
- Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic zadaje pytania:
− Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?
− Dlaczego gimnastyka jest ważna?
- Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.
Rodzic czyta fragment wiersza, a dziecko za nim powtarza i zapamiętuje tekst.
- Ćwiczenia słuchowe z piłką.
Zadaniem dziecka jest podzielenie nazw otrzymanych wyrazów na sylaby lub głoski. Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska lub jedna sylaba. Rodzic podaje wyrazy: sport, wiosna, motyl, żaba, tulipan.
- Zabawa Zły wąż.
Dziecko staje koło rodzica, który trzyma w dłoniach długi sznurek lub skakankę (złego węża). Rodzic wprawia sznurek w ruch, a dziecko musi nad nim przeskakiwać, nie dotykając go. Gdy sznurek dotknie dziecko, wtedy jest skucha. Zabawę można powtórzyć.
- Karty pracy
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Karta-pracy-3-1.pdf
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Karta-pracy-5-1.pdf
https://drive.google.com/file/d/1_ALSoFUFl0rzhLZ4KQ_IGwm0efElIsmK/view
Rytmika
Piosenka o mądrych dzieciach
https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU&ab_channel=BajeczkiPioseneczki
Kto przykładem świeci – mądre dzieci
Kto segreguje śmieci – mądre dzieci
Kto radzi sobie w sieci – mądre dzieci
Kto ognia nie roznieci – mądre dzieci !
Madre dziecko nie kłamie bo nie musi.
Nie biega ze skargami i płaczem do mamusi.
A gdy narozrabia, nie robi głupiej miny
Przyznaje się do błędu, przeprasza za winy.
Mądre dziecko nie myśli o sobie
Potrafi rozróżnić, co złe a co dobre
Nie ma się za kogoś lepszego od innych.
W obronie staje słabszych i niewinnych.
Obietnic dotrzymuje i nie wywiera presji
Krzyku nienawidzi, brzydzi się agresji.
Słucha ludzi mądrych, by wiedzę poszerzyć
Pamięta, że nie wszystkim można wierzyć.