Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Zajęcia zdalne – Grupa III

Materiały do zajęć zdalnych w grupie III

Tematyka tygodniowa:   ,,Dbamy o swoje zdrowie”.

Data: 31.01. 2022r.  Poniedziałek

Zajęcia zdalne dnia 31

Temat dnia: Dlaczego należy myc ręce?

Data: 01.02. 2022r.  Wtorek

Zajęcia zdalne w dniu 1.02.2022 r.

Temat dnia: Kto pomaga dbać o nasze zdrowie?

Data: 02.02. 2022r.  Środa

Zajęcia zdalne w dniu 2.02.2022 r.

Tematyka tygodniowa:   ,,Chciałbym być sportowcem”.

Data: 16.04. 2021r.  Piątek

Dzień piąty: Dyscypliny sportowe

Cele główne:

-rozwijanie mowy

-poznanie dyscyplin sportowych

Grupa III Poznajemy dyscypliny sportowe 16.04.2021r. piątek

Tematyka tygodniowa:   ,,Chciałbym być sportowcem”.

Data: 15.04. 2021r.  CZWARTEK

Dzień czwarty: Nasze zabawy

Cele główne:

  • określanie, co interesuje dzieci i czego chciałyby się dowiedzieć o sporcie,
  • rozwijanie umiejętności prowadzenia wnikliwych obserwacji i formułowania wniosków.
  • wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez uprawianie różnego rodzaju sportów,

Grupa III 15.04.2021 Nasze zabawy

Tematyka tygodniowa:   ,,Chciałbym być sportowcem”.

Data: 14.04. 2021r.  ŚRODA

Dzień trzeci: Wyścig

Cele główne:

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego,
  • zapoznanie z zasadą zdrowej rywalizacji (fair play) obowiązującą w sporcie,
  • kształtowanie odporności emocjonalnej, zachęcanie do godnego zachowania w sytuacjach zwycięstwa i porażki,

GRUPA III 14.04.2021r. WYŚCIG

PROPOZYCJE ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

FRUITS-owoce (5-6 latki)

Tematyka tygodnia: Sport to zdrowie

13.04.2021

 Dzień drugi: „Piłki i piłeczki”

  1. Posłuchajcie piosenki: WIELKIE PORUSZENIE🤸‍♀️ Piosenka Dla Dzieci – RUCH TO ZDROWIE

Zapraszam do ćwiczeń przy słowach piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Uprawiam sport.

Rodzic wyznacza skakanką lub liną linię, przy której staje dziecko i rzuca kulą – zgniecioną kartką papieru. Potem próbuje od tej linii skakać w dal z miejsca.

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Poruszamy się.

Rodzic wymienia różne aktywności fizyczne, a dziecko naśladuje ich wykonywanie np. jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę itd.

  • Rodzic wraz z dzieckiem szuka w internecie zdjęć rożnego rodzaju piłek.
    Pyta dzieci: Jakie znasz dyscypliny sportowe z wykorzystaniem piłek? Czym różnią się piłki między sobą? Zachęca do bliższego poznawania wyglądu i budowy piłek. Prosi, aby dziecko przyniosło te piłki, które ma w domu.

 

  • Zabawy matematyczne z piłkami
    Potrzebne: piłki różnego rodzaju i różnej wielkości, mogą być wycięte z papieru :

 

 

  • Dziecko grupuje piłki według wielkości. Wskazują wśród piłek najmniejszą piłkę i największą piłkę.
  • Dziecko grupuje piłki według kształtu. Wskazują piłkę, która ma inny kształt (piłka do rugby). Zastanawiają się, dlaczego piłka jest okrągła.
  • Porównuje kolory piłek i wzory na piłkach. Wskazują te, które są do siebie najbardziej podobne.
  • Grupuje je według własnych pomysłów.
  • Ustawianie piłki względem siebie według poleceń Rodzica. Np.

Połóż piłkę przed sobą.

Połóż piłkę za sobą.

Połóż piłkę na kolanie, między nogami, obok siebie…

  • Podrzucanie piłki określoną liczbę razy z głośnym liczeniem.
  • Wykonywanie rzutów do kosza.

Rodzic ustawia w pokoju kosz i zaznacza skakanką odległość, z jakiej dzieci będą rzucać piłkami do koszy. Dziecko rzuca pięć razy. Po zakończeniu podaje liczbę trafień do kosza.

  1.   Praca plastyczna

Wyklejanie piłki plasteliną lub kulkami z bibuły. Możecie użyć tradycyjnych biało czarnych

kolorów lub według własnej inwencji i pomysłu projektując nowy wzór kolorystyczny

A może zaprojektujesz własną piłkę

    zaprojektuj-pilke

  • Propozycje zabaw z piłeczkami

https://www.youtube.com/watch?v=yTRpxoVTgO4

https://www.youtube.com/watch?v=iQAm_oM3Lhk

Grupa  III

12.04.2021r.

Tematyka tygodnia: Sport to zdrowie

 Dzień pierwszy: Chciałbym być sportowcem

  • Zatańczcie Baja Zumbę – 

 https://youtu.be/kJzjfH3o3IQ

Zumba, zumba, baja baja zumba,

Zumba zumba baja baja baj!

Daj mi zumbę, baja baja zumbę,

Daj mi zumbę, daj!

Wszyscy razem w górę ręce,

Wszyscy razem w górę, w górę!

Baw się z nami – w górę ręce,

W górę ręce, w górę!

Wszyscy razem hop – do przodu,

Wszyscy razem – Hop! Hop!

Baw się z nami – krok do przodu,

Krok do przodu – krok!

Wszyscy razem – hop, do góry,

Wszyscy razem – Hop! Hop!

Baw się z nami – hop, do góry,

Hop, do góry – hop!

  • Ćwiczenia gimnastyczne:
  • Ćwiczenie ramion Prasujemy ubrania. Dzieci naśladują prasowanie żelazkiem, naprzemiennie: prawą ręką i lewą ręką.
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Zakładamy ubrania. Dzieci naśladują wkładanie elementów ubrania, o których mówi rodzic.
  • Ćwiczenie tułowia Prosimy do tańca. Spacerują po pokoju, kłaniają się osobom, które chciałyby zaprosić do tańca np. mamie, tacie

 

  • Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.

Rodzic czyta wiersz Gimnastyka J. Koczanowskiej.

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie da rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

  • Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic zadaje pytania:

− Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?

− Dlaczego gimnastyka jest ważna?

  • Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

Rodzic czyta fragment wiersza, a dziecko za nim powtarza i zapamiętuje tekst.

  • Ćwiczenia słuchowe z piłką.

Zadaniem dziecka jest podzielenie nazw otrzymanych wyrazów na sylaby lub głoski. Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska lub jedna sylaba. Rodzic podaje wyrazy: sport, wiosna, motyl, żaba, tulipan.

  • Zabawa Zły wąż.

Dziecko staje koło rodzica, który trzyma w dłoniach długi sznurek lub skakankę (złego węża). Rodzic wprawia sznurek w ruch, a dziecko musi nad nim przeskakiwać, nie dotykając go. Gdy sznurek dotknie dziecko, wtedy jest skucha. Zabawę można powtórzyć.

  • Karty pracy

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Karta-pracy-3-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Karta-pracy-5-1.pdf

https://drive.google.com/file/d/1_ALSoFUFl0rzhLZ4KQ_IGwm0efElIsmK/view

Rytmika

Piosenka o mądrych dzieciach

https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU&ab_channel=BajeczkiPioseneczki

 

Kto przykładem świeci – mądre dzieci  
Kto segreguje śmieci – mądre dzieci
Kto radzi sobie w sieci – mądre dzieci
Kto ognia nie roznieci – mądre dzieci !

Madre dziecko nie kłamie bo nie musi.  
Nie biega ze skargami i płaczem do mamusi.  
A gdy narozrabia, nie robi głupiej miny  
Przyznaje się do błędu, przeprasza za winy.  

Mądre dziecko nie myśli o sobie
Potrafi rozróżnić, co złe a co dobre
Nie ma się za kogoś lepszego od innych.
W obronie staje słabszych i niewinnych.

Obietnic dotrzymuje i nie wywiera presji
Krzyku nienawidzi, brzydzi się agresji.
Słucha ludzi mądrych, by wiedzę poszerzyć
Pamięta, że nie wszystkim można wierzyć.