Zajęcia zdalne – Grupa V
Materiały do zajęć zdalnych w grupie V
Materiały do pracy zdalnej od 24.01.2022r.
Praca zdalna 28.01.2022 r. gr.V
Praca zdalna 27.01.2022 r. gr. V
Praca zdalna 24.01.2022 r. Grupa V
PRACA DLA DZIECI Z GRUPY V
Warszawa stolicą Polski- praca zdalna 15.11.2021
17.11.2021 Poznajemy różne regiony Polski
Temat tygodnia : Sport to zdrowie.
Temat dnia – 16.04.2021 r. : A, B, C zdrowia .
Cele ogólne:
- zapoznanie z zasadami właściwego odżywiania się,
- zachęcanie do ćwiczeń gimnastycznych i ruchu na powietrzu,
- zwrócenie uwagi na znaczenie higieny osobistej oraz czystości otoczenia dla zdrowia.
Cele operacyjne :
Dziecko:
- zna podstawowe zasady zdrowego odżywiania się,
- rozumie, że jedzenie warzyw i owoców ma pozytywny wpływ na zdrowie,
- wie, które produkty są zdrowe i potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a które można spożywać tylko czasami,
- potrafi wybrać produkty spożywcze odpowiednie na śniadanie, obiad, podwieczorek czy kolację,
- ćwiczy i porusza się w domu,
- rozumie znaczenie ruchu i ćwiczeń fizycznych dla zdrowia,
- wyjaśnia jak należy postępować, aby być zdrowym.
1. Wysłuchanie wiersza K. Gruszczyński pt. „Witaminy”.
Czy ktoś widział abecadło, takie, które by się jadło:
A z twarogiem, B w śmietanie, C do kawy na śniadanie …
H – to obiad, F – kolacja … Obiad z liter? Śmieszne … Racja.
Lecz to wcale nie są drwiny: A, B, C – to witaminy …
Witaminy? Te literki? Czy to ciastka, czy cukierki?
Jaki mają smak? Omletu? Więc to omlet z alfabetu?
Albo tort z elementarza … Brr … To trochę mnie przeraża …
Nie, kochany, jest inaczej. Zaraz rzecz tę wytłumaczę …
Są to ciała bardzo drobne, do niczego niepodobne;
nawet ich nie widać wcale, takie są maleńkie … Ale
co dzień łyka się ich mnóstwo ze szpinakiem lub z kapustą,
albo w marchwi lub w kompocie … są ich w pożywieniu krocie …
Zwą się A, B … Każda tycia … lecz niezbędne są do życia:
z nich czerpiemy siłę, zdrowie, z nich się bierze rozum w głowie..
Chcesz być wesół, zdrowy, silny, chcesz być dziarski, mądry, pilny,
zuch i chwat, nie synek mamin – musisz dużo jeść witamin …
Moc owoców i – jarzyny … W nich to znajdziesz witaminy.
Rozmowa na temat poznanego wiersza.
- Co to znaczy „ zdrowe jedzenie”?
- Jakie produkty powinniśmy jeść, aby być zdrowym?
- Dlaczego trzeba jeść dużo owoców i warzyw?
Omówienie piramidy zdrowia :
- Co znajduje na dolnej część piramidy zdrowia?
- Oprócz ruchu, co jest równie ważne?
- Jakich składników powinniśmy jeść najwięcej?
- których składników powinno się unika?
2. Inscenizacja ruchowa – naśladowanie ruchów o których jest mowa w rymowance.
Ręce do góry, nogi prościutkie – podnoszą ręce do góry,
tak ćwiczą dzieci: grzeczne, zdrowiutkie.
Ręce na ramiona – opuszczają ręce na ramiona
potem w dół opuszczamy
i kilka razy tak powtarzamy – i powtarzają tekst,
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
Teraz się każdy robi malutki – wykonują przysiad,
To, proszę państwa, są krasnoludki – tworzą z dłoni nad głową czapeczki,
Szybko wstajemy, ręce do góry – podnoszą się, machają rękami nad głową
o tak – po niebie przechodzą chmury – w prawą i lewą stronę,
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
A teraz rozkrok, skłon pogłębiamy– wykonują skłony, dotykają rękami podłogi,
sprawnie na boki się rozglądamy– wykonują skręty głowy w prawą i lewą stronę,
Kręci się nasza głowa dokoła – kręcą głową w jedną i drugą stronę,
broda do przodu wysuwa wesoła – wysuwają brodę i żuchwę do przodu,
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
Ramię do ucha wznosi się żwawo – dotykają prawym ramieniem do prawego ucha,
potem lewym do lewego,
łokieć kolano też wita z wprawą. – prawym łokciem dotykają lewego kolana i odwrotnie,
Zrobić przysiad to prosta sprawa, – wykonują przysiad,
podskoczyć w górę to też zabawa – podskakują w górę.
Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
3. Zabawa dydaktyczna „Skrzynia skarbów”.
Potrzebne materiały: pudełko lub nieprzeczysty worek, owoce, warzywa, orzechy, itp.
Dziecko po dotyku rozpoznaje znajdujące się w skrzyni przedmioty związane ze zdrowym trybem życia i podają ich przeznaczenie.
4. Układanie piramidy zdrowia „Puzzle”.
Wytnij piramidę zdrowia. Przyklej według powyższego schematu. Naklej na kartkę i dorysuj to co brakuje.
Zadania do wydrukowania –kolorowanka, labirynt, puzzle – piramida żywienia
5. Zachęcam do tanecznego treningu.
Link do filmiku – https://www.youtube.com/watch?v=_niF6s8tbZE
6. Wykonanie zdrowego posiłku.
Zachęcam do samodzielnej pracy lub pomocy rodzicom.
Temat dnia – 15.04.2021 r. : Chcę być zdrowy i wesoły.
Cele główne:
- usprawnianie narządów artykulacyjnych,
- zachęcanie do ćwiczeń gimnastycznych i ruchu.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- ćwiczy i porusza się w domu,
- rozumie znaczenie ruchu i ćwiczeń fizycznych dla zdrowia,
- wyjaśnia jak należy postępować, aby być zdrowym.
1.Przywitanie wyliczanką:
„Gimnastyka to podstawa, to dla dzieci ważna sprawa, ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok”.
2.Rozgrzewka – wykonaj tyle razy poszczególne ćwiczenie ile wskazuje kostka.
3.Opowiadanie „Misiek Pysiek – chce być zdrowy i wesoły” .
Zamiast siedzieć przed ekranem
I grać wiecznie w gry te same,
Zmień tryb życia na sportowy,
Świat się stanie kolorowy.
Dziecko pokazuje: Warto czasem iść na basen,
Lub rowerem ruszyć w trasę.
Czeka bramka, piłka, kort,
Uprawiamy razem sport.
Umiesz jeździć na dwóch kołach
Już wycieczka gna wesoła.
Świnka dziś najszybciej jedzie,
Zobacz znowu jest na przedzie
Dziecko pokazuje: Warto czasem iść na basen,
Lub rowerem ruszyć w trasę.
Czeka bramka, piłka, kort,
Uprawiamy razem sport.
Małpka fika po drabinkach
Hula-hop rozkręca świnka.
Ćwiczył miś aż się zasapał,
Lecz kondycji trochę złapał.
Dziecko pokazuje: Warto czasem iść na basen,
Lub rowerem ruszyć w trasę.
Czeka bramka, piłka, kort,
Uprawiamy razem sport.
Jeśli zostać chcesz piłkarzem
Wpisz się do drużyny marzeń
Zagraj z przyjaciółmi misia,
Wielki puchar zdobądź dzisiaj.
Dziecko pokazuje: Warto czasem iść na basen,
Lub rowerem ruszyć w trasę.
Czeka bramka, piłka, kort,
Uprawiamy razem sport.
4.Rozmowa z dzieckiem na temat przesłania opowiadania.
Powiedz teraz czy wiesz co się stało, gdy Misiek – Pysiek nie uprawiał żadnego
sportu?
Był smutne, zgarbiony, nie miał siły się bawić, chodzić do przedszkola, będzie często
chorował.
A jacy są jego przyjaciele, którzy uprawiali ruch?
Są silni, zdrowi, weseli, chętni do zabawy, mają dobrą postawę, nie garbią się.
Jak sądzisz, warto uprawiać sport?
Taaaak!
Jakie sporty występowały w opowiadaniu o Misiu Pysiu?
Ćwiczenie na drabinkach, kręcenie hula-hop.
Gimnastyka Misia Puchatka – link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=dCny550yBFo
5. Czytanie globalne wyrazów.
SPORT
ZDROWIE
ZĘBY
GIMNASTYKA
OWOCE
MLEKO
6. Analiza i synteza słuchowa wyrazów:
MYDŁO, WODA, UMYWALKA, ZDROWIE, SZCZOTECZKA, PASTA
– zaznaczanie w schemacie wyrazów samogłosek i spółgłosek.
7. Zapraszam do „Muzycznej gimnastyki”- link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
8. Ćwiczenia i zabawy artykulacyjne „Porządki pana Języczka”– usprawnianie narządów artykulacyjnych.
Pan Języczek obudził się z samego rana. Otworzył szeroko drzwi do swojego domku. (dziecko szeroko otwiera usta) Wyjrzał na zewnątrz (wysuwają język do przodu) i rozejrzał się w prawo i w lewo (porusza językiem w prawo i w lewo), aby zobaczyć, jaka jest pogoda. Sprawdził, czy na dachu jego domku nie obluzowały się żadne dachówki (oblizuje górną wargę) i czy schody, które niedawno naprawiał, są w dalszym ciągu w porządku (oblizuje dolną wargę). Wszystko było dobrze. Chciał zamknąć drzwi, ale coś je blokowało. Otwierał je kilkakrotnie (zbliża wargi do siebie i rozciąga na boki). W końcu mu się udało. Drzwi zatrzęsły się (parska – wykonuje wibracyjne ruchy warg). Pan Języczek postanowił posprzątać w swoim domku, ponieważ mieli go odwiedzić przyjaciele. Powycierał kurze na szafie (masuje językiem górne dziąsła pod wargą – usta ma zamknięte), powybierał śmieci spod łóżka (masuje dziąsła na dole, za zębami – usta ma lekko otwarte), zebrał pajęczyny z sufitu (masuje podniebienie – usta ma otwarte) i pozamiatał całe mieszkanie (szybko rusza językiem w buzi w różnych kierunkach – usta ma otwarte). Otworzył okno, aby przewietrzyć (nabiera powietrza, przetacza je z jednego policzka do drugiego). Pan Języczek bardzo się zmęczył tymi porządkami. Położył się więc na swoim łóżeczku, aby odpocząć (układa język za dolnymi zębami) i już po chwili z jego domku dochodziło ciche chrapanie (naśladuje chrapanie). Ciiiiiii! (długo powtarza słowo, na wydechu) Nie przeszkadzajmy mu. Kiedy Pan Języczek smacznie spał na dworze zbierało się na burzę. Zerwał się wiatr i drzewa szumiały coraz głośniej (naśladuje szum drzew: szszszsz…). Przerażone wróble zaczęły ćwierkać (ćwir, ćwir…), a kukułka nawoływała inne ptaki, aby się pochowały (kuku…). Krople deszczu uderzały o szyby (kap, kap…), a woda w sadzawce bulgotała (bul, bul, bul…). Mruczek na płocie przeraźliwie miauczał (niauuuu), a Burek szczekał przy budzie (hau, hau). W oddali słychach było pohukiwanie sowy (uchuuu, uchuuu) i stukanie dzięcioła, który – zdenerwowany – coraz szybciej stukał w drzewo (puk, puk…).
9. Praca w kartach pracy
Karta pracy, cz. 3, nr 67.
− Obejrzyjcie obrazek przedstawiający koła nałożone
na siebie. Pokolorujcie odpowiednio rysunki kół.
− Dokończcie rysować kwiatki według wzoru. Pokolorujcie rysunki.
10. Słuchanie piosenki „Piosenka o sporcie” Mała Orkiestra Dni Naszych
link do piosenki – https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs
11. Nauka drugiej zwrotki piosenki metodą ze słuchu ( rodzic czyta po wersie tekstu, dziecko powtarza).
PIOSENKA O SPORCIE
słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
Trzeba wylewać i siódme poty
A czasami wiecie sami gryźć zębami trawę
Tak żeby zostać prawdziwym mistrzem,
Aby mieć szacun i sławę.
12. Zadanie na spostrzegawczość. Znajdź piłkę w szeregu i wskaż ją.
Temat dnia – 14.04.2021 r. : ,,Piłka nożna”.
- Cel główny:
– Zachęcenie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu.
- Cele operacyjne:
Dziecko:
- doskonali umiejętność dodawania oraz odejmowania,
- dostrzega różnice na obrazkach,
- rozwija pamięć długotrwałą poprzez naukę tekstu piosenki,
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
- dostrzega, że sport ma duże znaczenie w życiu społecznym i kulturalnym,
- usprawnia motorykę małą poprzez ćwiczenia grafomotoryczne.
1. Zabawa dydaktyczna „Krąg liczbowy”.
Potrzebne materiały: koło z kartonika, klamerki do bielizny.
Wycinamy z papieru koło i dzielimy je na 10 równych części. W każdej piszemy działanie matematyczne np. 2 +3 , 5+4 …. (czytamy je – dwa dodać trzy), albo na odejmowanie np. 10 – 6 (dziesięć odjąć sześć) itp. .(Proszę dostosować trudność działań do możliwości dzieci) ( Zachęcam dzieci do liczenia na palcach lub liczydłach – jeśli tego potrzebują 🙂 ). Na brzegach klamerek do bielizny wypisujemy cyfry – wyniki działań . Zadaniem dziecka jest dopasować (obliczyć) cyfrę do odpowiedniego działania i przypiąć odpowiedni spinacz.
2.Ćwiczenia gimnastyczne.
Część wstępna.
- Czynności organizacyjno-porządkowe.
Dziecko porusza się w dowolny sposób, ostrożnie, między rozłożonymi gazetami. Na polecenie rodzica zatrzymuje się i podnosi gazetę.
- Zabawa ożywiająca.
Dziecko biega i potrząsa gazetą trzymaną oburącz w górze. Na mocne uderzenie w tamburyn (klaśnięcie w ręce) i zapowiedź: Burza, zatrzymuje się i – przyjmując dowolną pozycję – chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.
Część główna.
- Staje w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachuje gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.
- Wykonuje klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opada tułowiem w przód, dotyka gazety brodą i powraca do pozycji wyjściowej.
- W leżeniu przodem – unosi gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmucha na gazetę i wprowadza ją w ruch.
- Kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w rulonik i przeskakuje przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego.
- W staniu, rulonik trzyma za końce, z przodu – przekładają nogę przez rulonik, wytrzymuje w staniu jednonóż, wykonując dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejście do pozycji wyjściowej (ćwiczenie należy wykonać prawą nogą i lewą nogą, na zmianę).
- Ugniata gazety tak, aby powstała kulka (piłka) – rzuca kulką i chwyta ją w miejscu, w chodzie, w biegu; rzuca i chwyta, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonuje klaśnięcie, dotyka ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.
- W leżeniu przodem – przetacza kulkę z ręki do ręki, podrzuca kulkę oburącz, jednorącz.
- Maszeruje z kulką na głowie i tworzy dwa szeregi oddalone od siebie o 5 lub 6 kroków.
Część końcowa.
- Ćwiczenia korektywne i uspokajające.
Dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzi do siadu skrzyżnego.
- W siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.
- W siadzie podpartym, kolana ma rozchylone, kulki położone między stopami – podrzuca kulkę stopami, chwyta rękami.
- W marszu, kulki trzymane w dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe – wykonuje wdech nosem i próbuje zdmuchiwać kulki z dłoni.
- Czynności porządkowe: wyrzucanie kulki do kosza.
3.Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Znajdź różnice”
4.Słuchanie piosenki „Piosenka o sporcie” Mała Orkiestra Dni Naszych
link do piosenki – https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs
5.Nauka pierwszej zwrotki piosenki metodą ze słuchu ( rodzic czyta po wersie tekstu, dziecko powtarza) .
PIOSENKA O SPORCIE
słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
Ref: Chłopaki ćwiczymy, ćwiczymy, ćwiczymy G D G
Chłopaki ćwiczymy, jeszcze mocniej, hej! G D G
Dziewczyny ćwiczymy, ćwiczymy, ćwiczymy G D G
Dziewczyny ćwiczymy jeszcze mocniej, hej! G D G
I. Wielcy mistrzowie: Ronaldo, Messi G/G z fis/e C
Czasu nie tracili, ani chwili, ani wcale D (F)
Praca, ćwiczenia, długie treningi G/G z fis/ e C
Ważniejsze były niż talent. D G
6. Praca w kartach pracy.
Karta pracy, cz. 3, nr 65.
− Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.
Karta pracy, cz. 3, nr 66.
− Przeczytajcie z osobą dorosłą lub samodzielnie wyrazy: nie, tak.
Połączcie je z odpowiednimi zdjęciami.
− Określcie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach. (Piłka znajduje się w prawym górnym roku itp. ).
− Rysujcie po śladach rysunki piłek.
7. Zachęcam do domowego treningi ( zamiast pachołków możecie użyć klocków lub zabawek ).
Link do treningu – https://www.youtube.com/watch?v=ooTUjWK8qsE
Temat dnia 13.04.2021 r. „Chciałbym być sportowcem”.
Cele ogólne:
- wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez uprawianie różnego rodzaju sportów,
- poznanie różnych dyscyplin sportowych .
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie jakie korzyści płyną z uprawiania sportu,
- zna rodzaje dyscyplin sportowych,
- rozwija spostrzegawczość i odwagę,
- kształtuje umiejętność koncentracji uwagi.
1.Rozmowa na temat sportów letnich.
Jakie sporty uprawiają sportowcy przedstawieni na zdjęciach?
(Skok o tyczce, skok w dal, gimnastykę artystyczną, podnoszenie ciężarów, pchnięcie kulą,
skok wzwyż, grę w piłkę ręczną, grę w siatkówkę).
2.Rozmowa na temat „Igrzysk Olimpijskich”.
Letnie igrzyska olimpijskie – międzynarodowe zawody sportowe organizowane przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski. Odbywają się one co 4 lata. Należą do największych i najbardziej popularnych zawodów sportowych na świecie. Zwycięstwo na igrzyskach olimpijskich uznawane jest przez sportowców większości dyscyplin za najbardziej prestiżowe osiągnięcie.
3.Zabawa ruchowa „Wierszowanki – pokazywanki”
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
4.Słuchanie piosenki „Piosenka o sporcie” Mała Orkiestra Dni Naszych
Zachęcamy dzieci do własnego tańca przy muzyce.
link do piosenki – https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs
5.Nauka refrenu piosenki metodą ze słuchu ( rodzic czyta po wersie tekstu, dziecko powtarza) .
Chłopaki ćwiczymy, ćwiczymy, ćwiczymy X 2
Chłopaki ćwiczymy, jeszcze mocniej, hej!
Dziewczyny ćwiczymy, ćwiczymy, ćwiczymy X 2
Dziewczyny ćwiczymy, jeszcze mocniej, hej!
6.Praca w karta pracy, cz. 3, nr 64.
− W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki.
− Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach.
Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek.
Nazwijcie poszczególne piłki.
7.Praca plastyczna „Koła Olimpijskie”
Prostokątna flaga przedstawiająca na białym tle pięć złączonych kół. Koła są splecione ze sobą w dwóch szeregach (od lewej do prawej):
- niebieski, czarny i czerwony na górze,
- żółty i zielony na dole.
Okręgi, które symbolizują pięć kontynentów.
Potrzebne materiały: farby zielona, czerwona, niebieska, czarny i żółty oraz rolka po papierze toaletowy rozcięta na pięć okręgów
Wykonanie pracy:
JĘZYK ANGIELSKI
link do zajęć : FRUITS-owoce (5-6 latki) (1)
Temat dnia – 12.04.2021 r. : ,,Ruch to zdrowie”.
- Cele główne:
– usprawnianie motoryki dużej,
– rozwijanie słuchu fonematycznego.
- Cele operacyjne:
Dziecko:
– wykonuje ćwiczenia fizyczne,
– słucha wiersza,
– odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
– rozumie dlaczego gimnastyka jest ważna dla człowieka,
– dzieli wyrazy na głoski lub sylaby.
1. Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody niezawodne są metody.
Rozmowa na temat wiersza. − Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?2
2.Zabawa ruchowo-naśladowcza Poruszamy się.
Dzieci naśladują jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę… na hasło, nazwę tej czynności podaną przez osobę dorosłą.
- Rozmowa na temat czynnego wypoczynku.
− Jak lubicie odpoczywać?
− Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?
− Jakie zabawy ruchowe lubicie?
− Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?
3. Zabawy i ćwiczenia z literą j.
- Oglądanie zdjęć jagód.
- Opisywanie wyglądu jagód.
- Analiza i synteza słuchowa słowa jagody.
- Dzielenie słowa jagody na sylaby.
− Co słyszycie na początku słowa jagody?
- Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską j.
Obrazki przedmiotów/zwierząt/roślin, których nazwy rozpoczynają się głoską j.
- Dzielenie słowa jagody na głoski.
- Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jajko, jogurt…), mających ją w środku (kajak, fajka, bajka…) oraz na końcu (kraj, maj, klej…).
- Zabawa ruchowa „Zbieramy jagody”. ( Wyruszamy do krainy wyobraźni 🙂 ).
4.Praca w kartach pracy z literką J – Karta pracy – litery i liczby strony nr 76, 77.
- Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.
- Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie.
5. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Maszerują dzieci drogą: maszerują w miejscu,
raz, dwa, raz i dwa.
Prawą nogą, wyciągają do przodu prawą nogę,
lewą nogą: wyciągają do przodu lewą nogę,
raz, dwa, raz i dwa. maszerują w miejscu,
I rękami poruszają:
raz, dwa, raz i dwa, maszerują w miejscu,
w prawo – lewą, lewą rękę wyciągają w prawą stronę,
w lewo – prawą, prawą rękę wyciągają w lewą stronę,
raz, dwa, raz i dwa. maszerują w miejscu.
6.Rytmika – Piosenka o mądrych dzieciach
https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU&ab_channel=BajeczkiPioseneczki
Kto przykładem świeci – mądre dzieci h/G/D/A
Kto segreguje śmieci – mądre dzieci
Kto radzi sobie w sieci – mądre dzieci
Kto ognia nie roznieci – mądre dzieci !
Madre dziecko nie kłamie bo nie musi. D G D A
Nie biega ze skargami i płaczem do mamusi. D G D A
A gdy narozrabia, nie robi głupiej miny h G D A
Przyznaje się do błędu, przeprasza za winy. h G D A
Mądre dziecko nie myśli o sobie
Potrafi rozróżnić, co złe a co dobre
Nie ma się za kogoś lepszego od innych.
W obronie staje słabszych i niewinnych.
Obietnic dotrzymuje i nie wywiera presji
Krzyku nienawidzi, brzydzi się agresji.
Słucha ludzi mądrych, by wiedzę poszerzyć
Pamięta, że nie wszystkim można wierzyć.
7.Gimnastyka z panem Przemkiem – zachęcamy do ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=UjPLYG5a0_g
8.Karta pracy, cz. 3, nr 68.
− Posłuchajcie tekstu. Rysujcie po śladach torów. Potem, nie odrywając ręki od kartki, rysujcie po śladach rysunków bloków.
− Pokażcie ręką (jedną ręką, drugą ręką, obiema), jak przebiega górzysta droga.
− Rysujcie po śladach górzystej drogi.