Zajęcia zdalne – Grupa I
Materiały do zajęć zdalnych w grupie I
Tematyka tygodniowa: ,,Baśniowa kraina”
Dzień: 03.02.2022 r.
Temat dnia: ,,Dzień postaci z baśni”
Cele:
- Poszerzenie słownika czynnego oraz znajomości baśni.
- Zachęcanie do czynnego uczestnictwa w zabawie.
- Rozpoznaje znane postaci z bajek.
- Uczestniczy w grach i zabawach ruchowych.
03.02.2022 r. – Dzień postaci z baśni
Tematyka tygodniowa: ,,Baśniowa kraina”
Dzień: 02.02.2022 r.
Temat dnia: ,,Baśniowe zamki”
Cele:
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Naśladowanie ruchów innej osoby w zabawie.
- Budowanie wypowiedzi na określony temat.
Tematyka tygodniowa: ,,Baśniowa kraina”
Dzień: 01.02.2022 r.
Temat dnia: ,,Baśnie w muzyce”
Cele:
- Wypowiadanie się na temat tekstu piosenki
- Układa obrazek z rozsypanych elementów
- Czerpanie radości z wspólnej zabawy z rodzicem
Tematyka tygodniowa: ,,Baśniowa kraina”
Dzień: 31.01.2022 r.
Temat dnia: ,,Zabawy balonami”
Cele ogólne:
- Rozwijanie zainteresowań dzieci baśniami.
- Rozwijanie wyobraźni dziecięcej oraz inspirowanie do wyrażania treści w formie wypowiedzi.
- Tworzenie warunków do rozwoju i aktywności dzieci.
Zajęcia grupa I – 31.01.2022 r.
Tematyka tygodniowa: ,,ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU”
16.04. 2021 r. ,,Jajko i jego tajemnica”
Cele ogólne:
- doskonalenie czynności podstawowych: chodu, biegu, utrzymywania równowagi
- budzenie ciekawości badawczej
- wdrażanie do formułowania prawidłowych wniosków
Tematyka tygodniowa: ,,ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU”
14.04. 2021 r. ,,Co nam daje krowa?”
Cele ogólne:
- Budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich oraz o zdrowych produktach spożywczych.
- Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków.
Tematyka tygodniowa: ,,ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU”
14.04. 2021 r. ,,Małe i duże zwierzęta”
Cele ogólne:
- rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych
- kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i małych
- rozwijanie kompetencji matematycznych
PROPOZYCJE ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Tematyka tygodniowa: ,,ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU”
13.04. 2021 r. ,,Co słychać w gospodarstwie”
Cele ogólne:
- aktywne uczestniczenie w zabawach
- kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw oraz odgłosów zwierząt hodowlanych
- ,, Głowa, ramiona…”- gimnastyka do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
- ,,W gospodarstwie”- zagadki dla maluchów (wg A. Mikity):
( po odgadnięciu zagadki przez dziecko, pokazujemy mu obrazek. Jeśli macie w domu figurki zwierząt domowych możecie je wykorzystać zamiast zdjęć)
Choć ma skrzydła,
nie potrafi fruwać wcale.
Za to co dzień znosi jajko
i gdacze wspaniale. (kura)
Chodzi po podwórku
różowy grubasek.
Lubi w brudnym błocie
pochlapać się czasem. (świnia)
Choć jest duża i rogata,
nie musisz uciekać.
Kiedy dasz jej smacznej trawy,
ona da ci mleka. (krowa)
Chętnie po łące skacze i biega
a jego synek to mały źrebak (koń)
Czasem włazi gdzieś wysoko,
żeby mieć na wszystko oko.
Gdy chce złapać mysz malutką,
to zakrada się cichutko. (kot)
,,Co słychać w gospodarstwie?”- film edukacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Praca plastyczna „Wesołe zwierzątko”- wykonanie zwierzątka lub zwierzątek w formie pacynki na palce.
Pokoloruj zwierzątka, a następnie poproś rodzica o wycięcie pacynek. Pobawcie się wspólnie w gospodarstwo domowe. A może zbudujesz dla swoich zwierzątek zagrodę z klocków? Miłej zabawy!
TYDZIEŃ 3 (kwiecień)
Tematyka tygodniowa: ,,ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU”
12.04. 2021 r. ,,W gospodarstwie”
Cele ogólne:
- zachęcanie dzieci do uczestniczenia w zabawach ruchowo- naśladowczych
- rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek
- rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka
- ,,Powitanka”- taniec do znanej przedszkolakom piosenki
Gdy się cieszysz, to wesoło w dłonie klaszcz – 2x
Gdy się cieszysz tak, jak my klaskaj w dłonie 1, 2, 3.
Gdy się cieszysz, klaskaj w dłonie 1, 2, 3.
Gdy się cieszysz, tup nogami tak, jak my – 2x
Gdy się cieszysz tak jak my, tup nogami 1, 2, 3.
Gdy się cieszysz tup nogami 1, 2, 3.
Gdy się cieszysz to wesoło w górę skacz – 2x
Gdy się cieszysz tak jak my skacz do góry 1, 2, 3.
Gdy się cieszysz skacz do góry 1, 2, 3.
Gdy się cieszysz to wesoło krzycz hura – 2x
Gdy się cieszysz tak ja my krzycz hura 1, 2, 3.
Gdy się cieszysz krzycz wesoło 1, 2, 3. HURA
,,W gospodarstwie”-wysłuchaj wiersza:
Massalska „W gospodarstwie”
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku, kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: – Ko! Ko! W lewo! W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: – Jestem zuch.
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau,
a pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
- Obejrzyj ilustrację i powiedz jakie zwierzęta mieszkają na wsi. Spróbuj naśladować ich odgłosy:
- ,,Jakie zwierzę schowało się za płotem?”
Do tego zadania wykorzystajcie prezentację multimedialną, która znajduje się w załączniku.
Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, jakie zwierzę jest na obrazku (połowa obrazka jest zakryta).
Jakie zwierze schowalo sie za plotem
Rytmika
Piosenka wszyscy pamiętamy
Wszyscy pamiętamy,
że dziś święto mamy.
Mali oraz duzi
dadzą mamie buzi.
Dadzą mamie kwiatki,
bo dziś jest Dzień Matki.
Od samego ranka
będzie niespodzianka.
Sto całusów i buziaków
od wszystkich dzieciaków.
Sto całusów i buziaków
od wszystkich dzieciaków.
PROPOZYCJE ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO