W drugim tygodniu czerwca dzieci z grupy II rozpoczęły realizację projektu „Dzieci z różnych stron świata”. Zajęcia rozpoczęliśmy od podróży po różnych kontynentach, odnajdując na nich swoich rówieśników. Szukaliśmy różnic i podobieństw w ich języku, wyglądzie, potrzebach. Stworzyliśmy mapę pojęć, pytań, które dzieci chciałyby zadać innym dzieciom, zamieszkującym naszą kulę ziemską. Oglądaliśmy, książki, albumy oraz prezentację multimedialną, aby poznać bliżej dzieci z innych krajów. Jednego dnia przenieśliśmy się do wioski indiańskiej i ubrani w samodzielnie wykonane pióropusze przy ognisku braliśmy udział w ważnej naradzie z wodzem wioski. Innego dnia podglądaliśmy afrykańskie zabawy, sami próbując tańczyć w rytm bębnów i wspólnych oklasków. Zabawy te przyniosły dzieciom wiele radości i ułatwiły nam wysunięcie wniosków z naszych poszukiwań. Mimo, iż dzieci pochodzące z różnych zakątków świata różnią się od siebie znacznie, lubią różne zabawy, potrawy oraz w inny sposób są wychowywane, mieszkają w różnych domach, chodzą ubrane w zupełnie inne stroje i mają różny kolor skóry, włosów czy oczu, wszystkie chcą być kochane, chcą mieć swój dom i rodzinę, chcą czuć się bezpiecznie i móc beztrosko się bawić i uczyć. Tak samo jak my mają marzenia, pragnienia, radości i smutki.
Z życia małego optymisty:
Projekt edukacyjny „ Witaminowe abecadło”- podsumowanie „ Witaminowe przyjęcie”
10 czerwiec 2021
Projekt edukacyjny „ Witaminowe abecadło”- podsumowanie „ Witaminowe przyjęcie”
Tego dnia na wszystkich grupach w przedszkolu odbyło się ostatnie spotkanie realizowanego projektu edukacyjnego „ Witaminowe abecadło”- „ Witaminowe przyjęcie”. Dzieci poznały i bawiły się z Panną Truskawką.
Poprzez działania związane z realizacją projektu edukacyjnego „ Witaminowe abecadło” dzieci wiedzą, że owoce i warzywa mają korzystny wpływ na zdrowie. Dostarczają niezbędnych witamin i minerałów. Są źródłem błonnika pokarmowego, karotenu, kwasu foliowego i wielu innych składników istotnych dla naszego wzrostu, samopoczucia, kondycji i odporności. Mają świadomość, że konieczna jest obecność owoców i warzyw w diecie dzieci. Potrzebują one różnych składników pokarmowych, które dadzą im energię oraz chęć do zabawy i nauki. Spożywając owoce i warzywa każdego dnia, wiedzą , że dbają o swoje zdrowie także w przyszłości. Dowiedziały się , że kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych ważne jest już od najmłodszych lat.
W naszym przedszkolu o zdrowie naszych dzieci dba także pani intendent, która układa pyszne i zdrowe menu, a panie z kuchni gotują zdrowe potrawy. Szczególnie jest również zwrócona uwaga na spożywanie przez dzieci zdrowej żywności: warzyw, owoców, nabiału czy picie kompotów lub soków. Warzywa są dostarczane dzieciom pod postacią przeróżnych surówek, past warzywnych, które są pyszne i nakryte na estetycznym stole, przy tym swoim wyglądem zachęcają dzieci do jedzenia.
Poprzez rozwijanie zainteresowań światem witamin, chcemy nauczyć przedszkolaków praktycznych umiejętności dotyczących zdrowego odżywiania. Podejmując działania edukacyjne pragniemy przekonać dzieci, że jedzenie owoców i warzyw nie musi być nudne.
A posiłki przygotowane z owoców i warzyw – bardzo smaczne. Chcemy, by było w przedszkolu wiele radości z uczestniczenia w ciekawym przedsięwzięciu, które pozwala odnieść sukces wszystkim na miarę własnych możliwości. A to, czego dzieci nauczą się w przedszkolu stało się ich nawykiem w życiu dorosłym i korzystnie wpływało na ich zdrowie.
W realizację projektu zaangażowane były wszystkie przedszkolaki z Przedszkola Publicznego nr 9 i Kolorowego Przedszkola oraz rodzice i nauczyciele poszczególnych grup i nauczyciele z Przedszkola Publiczne nr 33 i 9 w Rzeszowie. Dzieci realizowały zaplanowane działania, podawały własne propozycje zadań. Podczas realizacji projektu dzieci wykazywały się pomysłowością i kreatywnością oraz poznawały i doskonaliły umiejętności dotyczące wykorzystania technologii informacyjnej. Ponadto przedszkolaki zdobyły wiedzę i umiejętności, które wykorzystały w praktyce oraz pracy w zespole. Znacząco rozwinął się poziom umiejętności interpersonalnych i językowych u dzieci. Podczas działań wyzwalała się ich przedsiębiorczość i przebojowość, która miała wpływ na zmianę postaw dzieci wobec siebie, nauczycieli i środowiska. Dzięki realizacji działań dzieci zyskały poczucie większej wartości i pewności siebie. Nastąpiła integracja społeczności przedszkolnej nakierowanej na działania na rzecz poprawy i utrzymania zdrowia, w wyniku, czego społeczność przedszkolna będzie dokonywać świadomych wyborów dotyczących zachowania zdrowia. Rozszerzyła się relacja i zacieśniła współpraca przedszkola z rodziną i środowiskiem przedszkolnym- PP nr 33 w Rzeszowie. Pomocni byli także rodzice w realizacji działań wynikających z projektu.
Realizowany projekt wzbogacił ofertę edukacyjną przedszkola, promował aktywne metody nauczania i uczenia się, zintegrował społeczność przedszkolną.
Było kolorowo, smacznie i zdrowo. Dzieci z Przedszkola nr 9 wiedzą, że codzienne zjadanie świeżych owoców i warzyw to samo zdrowie.
WYNALAZKI GR. I
W ubiegłym tygodniu dzieci z grupy I poznawały różne wynalazki. Dowiedziały się jak wyglądały pierwsze telefony i rowery, po co nam żarówka i do czego możemy wykorzystać światło w pochmurny, deszczowy dzień. Przedszkolaki poznały też tajemnice kosmosu i pobawiły się w konstruktorów rakiet. Kto wie, może któreś z nich w przyszłości zostanie sławnym wynalazcą.
Urodziny Artura z grupy V
Drogi Arturku w dniu urodzin Ci życzymy:
Niech Cię wszyscy kochają
Niech Cię wszędzie zapraszają
Obyś w szkole miał oceny celujące,
A w domu był najdroższym brzdącem!
Leon – bohaterem w grupie IV
Leonek, zawsze uśmiechnięty, pogodny i koleżeński. Bohater z niego ekstra, ma swoich fanów, w całej naszej grupie 4 i nie tylko. Leonek ma wiele zainteresowań, nie tylko szkolnych. Prace plastyczne, kreskówki i inne, to jedno z ulubionych zajęć Leona i świetna zabawa. Bardzo chętnie bierze udział w konkursach plastycznych i zdobywa sukcesy. Bohater nigdy się nie zniechęca, podejmuje wyzwania, tworzy gry planszowe, chętnie pracuje w książkach, zawsze kończy zadania. Jest aktywny sportowo i bardzo szybki w konkurencjach sportowych. Lubi i chce być” Pomocnikiem” w grupie. Rodzinka Leona : Mama, Tato i Bracia to ” Zgrana Drużyna” – doskonale się rozumieją. Szymon, Leon, Czarek, Mamusia i Tatuś. Dom pełen zabawek, kryjówek i sprzętu sportowego w ogrodzie. Przyjaciółmi Leonka są: Leonardek – numer 1, Kubuś Cz.- numer 2, Kubuś M, Mikołaj, Eryk, Marcel, Wiktoria – wybranka Bohatera. Gdy dorośnie zostanie lekarzem, jak Tato Leonek chętnie pomaga innym. Bohater kocha zwierzaki, myśli i czeka na małego ” Czworonoga” kto zgadnie? Wspólny czas spędza z Braćmi na zabawach i grach. Szybko mija czas i zmieniają się ” Bohaterowie w naszej grupie. Tęsknimy za nimi, wspominamy i oglądamy książeczki Bohaterów.
Adaś – bohaterem tygodnia w grupie IV
Adaś ” Bohaterem Tygodnia” cieszymy się z tego wydarzenia, najbardziej ulubieni koledzy : Mikołaj, Sylwek, Leon Go., Mati i Wiktor. Adaś lubi bawić się w ” Zombi” i inne zabawy np. Konstrukcyjne. Adaś ma postawę ucznia, ponieważ zna wszystkie litery, trochę czyta, i nadal uczy się w domu. Liczy, świetnie dodaje odejmuje, podaje prawidłowy wynik. Liczy w pamięci. Trochę gorzej z pracą w książce, ale stara się bardzo. Nasz Bohater ma wspaniałą szczęśliwą Rodzinkę. Mama Ania, Tato Witek i Brat Mateuszek, chodzi już do przedszkola. Bohater Adaś marzy, o fladze Polski, zawieszonej na drugim piętrze swojego domu. Dom Adasia ma dwa piętra, jest biały-chciałby aby dom był w kolorze czarnym, Bohater lubi czarny kolor. Gdy dorośnie nasz Bohater, zostanie policjantem. Lubimy Adasia, jest bardzo mądrym chłopcem, pragnie by został zniszczony ” Koronawirus”. Lubi spędzać czas z Rodzinką-bardzo się kochają i wspaniałe razem bawią.
OGŁOSZENIE

- Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się
- Rozumienie potrzeby dostarczania witamin dla organizmu