W ubiegłym tygodniu maluszki uważnie słuchały wiersza o marcu, a następnie poznały przysłowie związane z marcową pogodą „W marcu jak w garncu”. Na zakończenie zajęć wykonały pracę plastyczną – „Marcowy garnek”. Celem pracy było utrwalenie nazw i symboli składników pogody jak również doskonalenie umiejętności kolorowania oraz przyklejania elementów w wyznaczonym miejscu.
Z życia małego optymisty:
Zabawy matematyczne w grupie V
Podczas realizacji tematyki kompleksowej „Chciałbym zostać matematykiem” dzieci poznały różne dziedziny matematyk, że matematyka to nie tylko liczby i liczenie, ale również mierzenie i ważenie, porównywanie, logiczne myślenie, czas, kierunki przestrzenne i strony ciała itp. Podczas odkrywania matematyki poznawały sposoby mierzenia np. za pomocą obranej miary: sznurka, patyka, stopy za stopą oraz za pomocą metra, centymetra – linijka. Dzieci poznały również wagę szalkową i inne rodzaje wag np.: sklepową, kuchenną, lekarską. W czasie zabawy z wagą szalkową mogły w bezpośredni sposób poznać zasadę działania wagi i po co ważymy. W zabawie z wodą mierzyły pojemność różnych butelek. Sprawdzały np. ile szklanek mieści się w każdej z butelek. Zajęcia sprawiły dzieciom wiele radości i satysfakcji, a każde działanie sprzyjało przyswajaniu wiedzy matematycznej. Może któreś z dzieci zostanie kiedyś znanym matematykiem?
Helenka bohaterem tygodnia w grupie V
Helenka opowiedziała nam o swojej Rodzinie, z która bardzo lubi spędzać czas. Chętnie wspólnie bawią się, spacerują i chodzą na wycieczki. Marzeniem Helenki jest duży dom. Chciałaby również spotkać syrenkę, która jest bohaterką jej ulubionej bajki. Ulubione zabawy Helenki to zabawa z koleżankami lalkami i budowanie z klocków Lego. W przyszłości chciałaby zostać fryzjerką i robić fajne fryzury swoim koleżankom. Życzymy Helence spełnienia marzeń!
TYDZIEŃ Z DINOZAURAMI W I GRUPIE
Przedszkolaki z grupy I wybrały się w podróż do lasu prehistorycznego, aby poznać bliżej dinozaury- największe na świecie, żyjące miliony lat temu gady. Dzieci zapoznały się z ich wyglądem, nazwami, bawiły się w archeologów oraz wykonały wspaniałe szkielety dinozaurów z patyczków kosmetycznych. To był bardzo ciekawy tydzień!
DZIEŃ DINOZAURA W GRUPIE IV
26 lutego w piątkowe popołudnie, dzieci z grupy IV obchodziły Dzień Dinozaura. Przedszkolaki „cofnęły” się w czasie przechodząc przez magiczną bramę do ery dinozaurów. Na początku dzieci udały się po odciskach łap do „muzeum”, wysłuchały odgłosów dinozaurów, przeprowadzaliśmy wykopaliska, dzieci wykonały swoje odznaki Dinozaura. Na zakończenie obejrzały krótką animację o dinozaurach, a na koniec każde dziecko mogło ,,podążać śladami dinozaura”. To był wspaniały dzień pełen wrażeń i emocji .
Misiowe Laboratorium czterech żywiołów na grupie IV
24 lutego przedszkolaki z grupy IV rozpoczęły udział w kolejnym module Małego Misia: „Misiowe laboratorium czterech żywiołów”. Wykonaliśmy rożne misiowe eksperymenty – obserwowaliśmy, co dzieje się z wybuchającym wulkanem. Było wiele emocji. Przed nami jeszcze wiele ciekawych eksperymentów. Już jesteśmy ciekawi jakich