17 września przedszkolaki z grupy IV i V wzięły udział w Międzynarodowej Akcji Sprzątania Świata. Z tej okazji obejrzały bajkę edukacyjną o chłopczyku imieniem Miedzik. Dzieci dowiedziały się przy tej okazji czym są i na czym polegają ,,segregacja śmieci” oraz ,,recykling”. Następnie ćwiczyły segregowanie odpadków do właściwych pojemników oznaczonych kolorami, w taki sposób, aby Ziemia była ,,czysta i zadowolona”. Padający deszcz nie pozwolił wybrać się na spacer. Przedszkolaki wykonały plakat informujący o tym, jak należy segregować śmieci. Plakat ten został powieszony w szatni przedszkola, aby wszyscy odwiedzający nasze przedszkole mogli go podziwiać i brać z nas przykład. Jesteśmy dumni z naszych przedszkolaków 🙂
Z życia małego optymisty:
URODZINY NINY GR. IV
DZIEŃ KROPKI GR. IV
15 września grupa IV obchodziła Międzynarodowy Dzień Kropki. Dzień Kropki jest to dzień odwagi i zabawy. Tego dnia nasze zabawy wypełnione były kolorowymi kropkami. Na zajęciach poznaliśmy genezę tego święta. Dzieci uważnie wysłuchały opowiadania, jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti. Historia ta uświadomiła przedszkolakom, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności, talent. Tego dnia bawiliśmy się z kropkami. Uwieńczeniem było wykonanie kolorowej gąsienicy i wykropkowanie farbami i patyczkiem do uszu kolorowego do niej obrazka. Było kolorowo, kropkowo i wesoło.
PRZEDSZKOLAKMAŁY I DUŻY PRZYRODZIE SŁUŻY GR. IV
Realizując roczny plan pracy Edukacja ekologiczna zajmuje jedno z zadań w całokształcie oddziaływań wychowawczo – dydaktycznych przedszkola. Dzieci z grupy IV realizowały tematykę kompleksową „ Przedszkolak mały i duży przyrodzie służy” W przedszkolu jest wiele okazji do kształtowania u dzieci wrażliwości ekologicznej. Obejmuje ona zaznajomienie dzieci ze światem roślin i zwierząt, z przyrodą nieożywioną, a także uczenie ich dostrzegania i przeżywania piękna oraz potrzeby obcowania z nim. Uwrażliwienie dzieci na piękno i konieczność ochrony przyrody sprawia, że właściwie reagują na nieodpowiednie zachowanie się innych osób w stosunku do naturalnego środowiska. W zbliżaniu dzieci przedszkolnych do przyrody i zaznajamianiu ich z zagrożeniami ekologicznymi szczególnie ważne jest uczenie się przez przeżywanie. Stwarza ono optymalne warunki do rozbudzania uczuć dzieci, a także sprawia, że wiedza o przyrodzie i zasobach oraz jej ochrona staje się wartością, której chcemy bronić i dla której chcemy pozyskać innych.
Zabawy na placu zabaw w grupie maluszków

Korzystając z uroków pięknej pogody, grupa maluszków wybrała się razem z wężem do ogrodu przedszkolnego. Tym razem maluszki poznały zasady korzystania z przedszkolnego placu zabaw, a następnie rozpoczęły swoją wspólną przygodę bawiąc się na przedszkolnym placu zabaw. (więcej…)
Nasze rączki

Pucu, pucu! Chlastu, Chlastu! Nie mam rączek jedenastu. Tylko mam dwie rączki małe, lecz do pracy doskonałe. (więcej…)
Rytmika w grupie maluszków
