Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Z życia małego optymisty:

AKCJA SPRZĄTANIE ŚWIATA GR. IV i V

17  września przedszkolaki z  grupy IV i V wzięły udział w Międzynarodowej Akcji Sprzątania Świata. Z tej okazji obejrzały bajkę edukacyjną o chłopczyku imieniem Miedzik.  Dzieci dowiedziały się przy tej okazji czym są i na czym polegają ,,segregacja śmieci” oraz ,,recykling”. Następnie ćwiczyły segregowanie odpadków do właściwych pojemników oznaczonych kolorami, w taki sposób, aby Ziemia była ,,czysta i zadowolona”.   Padający deszcz nie pozwolił wybrać się na spacer. Przedszkolaki wykonały  plakat informujący o tym,  jak należy segregować   śmieci.  Plakat ten został powieszony w szatni przedszkola, aby wszyscy odwiedzający nasze przedszkole mogli go podziwiać i brać z nas przykład.  Jesteśmy dumni z naszych przedszkolaków 🙂

DZIEŃ KROPKI GR. IV

15 września grupa IV  obchodziła Międzynarodowy Dzień Kropki. Dzień Kropki jest to dzień odwagi i zabawy. Tego dnia nasze zabawy wypełnione były kolorowymi kropkami. Na zajęciach poznaliśmy genezę tego święta. Dzieci uważnie wysłuchały opowiadania, jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti.  Historia ta uświadomiła przedszkolakom, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności, talent. Tego dnia bawiliśmy się z kropkami. Uwieńczeniem było wykonanie kolorowej gąsienicy i wykropkowanie farbami i patyczkiem do uszu kolorowego do niej obrazka. Było kolorowo, kropkowo i wesoło.   

PRZEDSZKOLAKMAŁY I DUŻY PRZYRODZIE SŁUŻY GR. IV

Realizując roczny plan pracy Edukacja ekologiczna zajmuje jedno z zadań w całokształcie oddziaływań wychowawczo – dydaktycznych przedszkola. Dzieci z grupy IV realizowały tematykę kompleksową „ Przedszkolak mały i duży przyrodzie służy” W przedszkolu jest wiele okazji do kształtowania u dzieci wrażliwości ekologicznej. Obejmuje ona zaznajomienie dzieci ze światem roślin i zwierząt, z przyrodą nieożywioną, a także uczenie ich dostrzegania i przeżywania piękna oraz potrzeby obcowania z nim. Uwrażliwienie dzieci na piękno i konieczność ochrony przyrody sprawia, że właściwie reagują na nieodpowiednie zachowanie się innych osób w stosunku do naturalnego środowiska. W zbliżaniu dzieci przedszkolnych do przyrody i zaznajamianiu ich z zagrożeniami ekologicznymi szczególnie ważne jest uczenie się przez przeżywanie. Stwarza ono optymalne warunki do rozbudzania uczuć dzieci, a także sprawia, że wiedza o przyrodzie i zasobach oraz jej ochrona staje się wartością, której chcemy bronić i dla której chcemy pozyskać innych.

Zabawy na placu zabaw w grupie maluszków

Korzystając z uroków pięknej pogody, grupa maluszków wybrała się razem z wężem do ogrodu przedszkolnego. Tym razem maluszki poznały zasady korzystania z przedszkolnego placu zabaw, a następnie rozpoczęły swoją wspólną przygodę bawiąc się na przedszkolnym placu zabaw. (więcej…)

czytaj więcej