Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Zajęcia zdalne – Grupa II

Materiały do zajęć zdalnych w grupie II

Tematyka tygodniowa:   ,,Sport to zdrowie”.

Data: 16.04.2021 r. piątek

Dzień piąty: Piłka nożna

Cele ogólne:

  • zachęcanie dzieci od najmłodszych lat do gry w piłkę nożną- aktywizacja sportowa
  • Stwarzanie atmosfery radości, satysfakcji, rozwijanie poczucia własnej wartości

piłka nożna- gr II

Tematyka tygodniowa:   ,,Sport to zdrowie”.

Data: 15.04.2021 r.

Dzień czwarty: Sport od A do Z.

Cele ogólne:

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– wdrażanie do porozumiewania się za pomocą komunikatów werbalnych,

– uświadomienie dzieciom znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia każdego człowieka,

– wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy sportów letnich.

Cele szczegółowe:

Dziecko:

– rozwija koordynację ruchową,

– rozładowuje napięcie emocjonalne,

– prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,

– ćwiczy umiejętność opanowania lęku, emocji, pokonywania trudności,

– przelicza elementy.

1. „Jakie znamy sporty?” – praca z obrazkiem; nazywanie sportów

letnich na podstawie obrazka.

2. Poduszeczka mała do uszka szeptała – zabawy językowe, ćwiczenie orientacji przestrzennej.

  • Rodzic zaprasza dzieci do słuchania poduszki.

Opowiada, że poduszka, którą trzyma w ręce, umie szeptać tylko słowa z głoską „sz”. Trzeba przyłożyć do niej ucho, aby usłyszeć takie słowo. Zabawę rozpoczyna rodzic. Kładzie ucho na poduszce i wymyśla pierwszy wyraz z „sz”, np. „koszyk”. Podaje poduszkę dziecku, które naśladuje rodzica i wymyśla kolejne słowo, jakie „wyszeptała” poduszka. Każdy powinien podać wyraz, który wcześniej nie został wymieniony. Jeżeli dziecko ma problem z podaniem takiego wyrazu, rodzic pomaga mu za pomocą pytań naprowadzających, np.: służy do ścierania stolików – szmatka, czeszemy nią włosy – szczotka.

  • Po paru powtórzeniach rozpoczynamy kolejną zabawę.

Rodzic trzyma poduszkę za sobą i określa swoje położenie względem niej – stoję przed poduszką. Podaje jasiek dziecku, które wybiera położenie poduszki i określa swoje położenie względem niej, np. Stoję za poduszką, nad poduszką, obok poduszki.

3. Dowolny taniec przy piosence:

Link do filmiku z utworemhttps://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

4. „Duża piłka i mała piłka” – ćwiczenia klasyfikacyjne.

  • Zabawa z elementem podskoku „Mała piłka i duża piłka”

Dziecko na hasło: „Mała piłka” podskakuje delikatnie na palcach (rodzic wyjaśnia, że mała

piłka jest lekka). Gdy usłyszy hasło: „Duża piłka”, podskakuje ciężko na całych stopach

(rodzic wyjaśnia, że duża piłka jest ciężka).

  • Segregowanie piłek według wielkości ( można zastąpić piłki obrazkami wyciętymi z załącznika)

Rodzic przygotowuje dwie obręcze w różnych kolorach, np. czerwoną i żółtą, oraz siedem piłek: trzy małe i cztery duże, umawia się z dzieckiem, że do czerwonej obręczy będzie wkładało duże piłki, a do żółtej małe piłki. Po posegregowaniu piłek wraz z rodzicem, dziecko przelicza ile jest małych piłek i ile jest dużych piłek.

  • Porównanie liczby piłek. Rodzic pyta dziecko:

– Których piłek jest więcej: dużych czy małych?

– O ile więcej?

Na drugie pytanie większość dzieci nie odpowie poprawnie, dlatego rodzic układa piłki w pary, mówiąc głośno, co robi:

pierwsza para – pierwsza duża piłka z pierwszą mała piłką,

druga para – druga duża piłka z drugą małą piłką,

trzecia para – trzecia duża piłka z trzecią małą piłką,

czwarta para – czwarta duża piłka i…ta piłka nie ma pary.

– Której piłki brakuje? Czyli – o ile więcej jest dużych piłek?

Piłki do wydrukowania –  piłki1 piłki 2

5. Zabawa ruchowa „Zrób to co dzieci na obrazku ”.

6. Praca plastyczna „Dmuchane obrazki”.

Wystarczy wielki brystol lub karton, słomka, kleksy z farby i fantastyczna zabawa gotowa!

link do filmiku – https://www.youtube.com/watch?v=fGmZaxs1B0Y

 Data: 14.04. 2021r.  ŚRODA

 Dzień trzeci: Zostanę sportowcem.

Cele główne:

 – rozwijanie sprawności fizycznej,

– rozwijanie mowy

GRUPA II 14,04,2021r.

PROPOZYCJE ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

FRUITS-owoce (3-4 latki)

Tematyka tygodnia: Sport to zdrowie

13.04.2021

 Dzień drugi: Sportowe zagadki

Pomoce do przygotowania przez rodzica w domu: obrazki przedstawiające różne dyscypliny sportowe, dowolna muzyka, odtwarzacz CD, biała kartka techniczna, klej, nożyczki, wstążeczka, dziurkacz, kasza manna, piłka, kosz/miska.

Sportowe zagadki

  • Dwie drużyny, bramki dwie.

W tym sporcie piłkę kopie się  (piłka nożna)

  • Na nartach z wysokiej góry zawodnicy zjeżdżają,

Dalekie skoki zazwyczaj oddają.  (skoki narciarskie)

  • Zawodnicy w strojach i czepkach się poruszają,

W wodzie rękami i nogami machają  (pływanie)

  • Wysocy panowie po boisku biegają,

Piłkę do kosza celnie wrzucają. (koszykówka)

  • Dwie drużyny- między nimi siatka,

Odbijanie piłki to dla nich gratka.   (siatkówka)

Gimnastyka z rodzicami

https://youtu.be/cGOK6AcTLZE   ćwiczcie z rodzicami/rodzeństwem, bo…gimnastyki nigdy dość! Reagujcie na sygnał dźwiękowy.

Rozmowa kierowana na temat sportu.

Rodzic zadaje dziecku następujące pytania:

– Czy oglądałeś w telewizji (na żywo) zawody sportowe? Jakie?

– Czy znasz nazwiska jakichś sportowców?

– Jakie znasz dyscypliny sportowe

Krótki film animowany o dyscyplinach sportowych

https://www.youtube.com/watch?v=Klf9pwsbyxk

Zabawa dydaktyczna – Jaki to sport?

Rodzic rozkłada przed dziećmi obrazki przedstawiające różne dyscypliny sportowe (piłka nożna, skok w dal, koszykówka, łyżwiarstwo itp), zadaniem dziecka jest rozpoznanie jaki to sport.

 

Zabawa ruchowa – Gimnastyka.

 Dziecko biega po pokoju w rytm muzyki, gdy muzyka cichnie rodzic mówi jakie ćwiczenie należy wykonać np.

– podskocz 5 razy,

– zrób 5 pajacyków,

– zrób 5 skłonów,

– tocz się jak piłeczka.

Zabawa dydaktyczna – Rytmiczne dzielenie.

Dziecko dzieli rytmicznie słowa: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy) itp.

Zabawa ruchowa – Rzucanie do celu.

Rodzic trzyma kosz/miskę. Zadaniem dziecka jest wrzucenie piłeczki do kosza.

Praca plastyczna – Medal dla najlepszego sportowca.

Dziecko z pomocą rodzica wycina z białej kartki technicznej koło. Następnie całe koło dokładnie smaruje klejem i posypuje kaszą manną lub innym sypkim produktem dostępnym w domu. Na koniec rodzic robi dziurkę i przywiązuje wstążeczkę, tak aby medal można było założyć na szyję.

Tematyka tygodniowa: SPORT TO ZDROWIE!

Gr II

12.04.2021

 Cele:

– uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu

  • zachęcenie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu
  1. Słuchanie wiersza pt. „Sport” Adam Świętochowski

„SPORT”

Każdy przedszkolak o tym wie:

Chcesz być zdrowym ruszaj się!

 Sport to bardzo ważna sprawa

 Są reguły, jest zabawa.

 Prawą nogą wypad w przód

I rączkami zawiąż but

Powrót, przysiad, dwa podskoki

W miejscu bieg i skłon głęboki

 Wymach rączek w tył, do przodu

By rannego nie czuć chłodu.

 2.Rozmowa na temat aktywności ruchowej:

  • Jak myślisz dlaczego należy ćwiczyć?
  • Jak ćwiczenia wpływają na nasze zdrowie?
  1. Prawda czy fałsz?” – quiz o ruchu.

Rodzic czyta kolejno zdania. Gdy dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, podnosi ręce w górę i macha rękoma, a gdy uzna, że zdanie jest fałszywe, uderza dłońmi o podłogę.

  • Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować. PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji. FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze. PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem. FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu. PRAWDA
  1. ,,Wesoła gimnastyka”

Zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

Rytmika

Piosenka moja mama ma buzię jak słoneczko

Moja mama ma buzię jak słoneczko , gdy mi rano do kubeczka wlewa mleczko

Zawsze się uśmiecha nawet gdy deszcz pada , a wieczorem gdy zasypiam bajki opowiada

Mamo mamo mamo , i już pięknieje świat

Mamo mamo mamo tak od najmłodszych lat

Tysiąc razy dziennie wołamy

Jak to dobrze że my mamy nasze mamy x2

Moja mama jest bardzo postępowa , nie ma czasu żeby sprzątać i gotować

Zabiegana jest od rana do kolacji

Więc obiady jemy często w chińskiej restauracji

Mamo mamo mamo , i już pięknieje świat

Mamo mamo mamo tak od najmłodszych lat

Tysiąc razy dziennie wołamy  Jak to dobrze że my mamy nasze mamy x2

 MOJA MAMA MA BUZIE