Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

PRZYGODA MALUSZKÓW POD „GOŁYM NIEBEM”

Współczesna edukacja wymaga poszukiwania coraz to nowych form kształtowania postaw proekologicznych, prozdrowotnych wśród dzieci już od przedszkola. Zabawy po przez doświadczanie, polisensoryczne poznawanie świata oraz obserwacje czynione w naturalnym środowisku przyrodniczym. Zajęcia realizowane w przedszkolu w oparciu o kształcenie interkulturowe wpływają na rozwój takich umiejętności, jak: praca w grupie, komunikacja, samodzielność, kreatywne myślenie, odwaga, zaradność, wzrost samooceny. Wiek przedszkolny to okres wzmożonej aktywności poznawczej, dlatego też w edukacji środowiskowej dzieci przedszkolnych należy zwrócić szczególna uwagę na:

– wrażliwość na środowisko przyrodnicze, szacunek do niego, racjonalne korzystanie z niego
– dążność do kontaktu z nieskażonym środowiskiem przyrodniczym
– poczucie odpowiedzialności za stan oraz pomnażanie zasobów pożądanego środowiska przyrodniczego

Dążność do kontaktu dziecka z przyrodą polega na odczuwaniu przez nie emocjonalnej więzi, pragnieniu przebywania w środowisku przyrodniczym.