W tym tygodniu zostały przeprowadzone zajęcia w ramach realizacji programu ,,Kolorowa matematyka”. Program zakłada realizację treści matematycznych w każdej grupie wiekowej poprzez zabawę. Głównym celem programu jest rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działania z zakresu edukacji matematycznej. W każdym miesiącu, prowadzone będą zajęcia, wprowadzające w dane zagadnienie matematyczne. W miesiącu październiku tematem przewodnim jest ,,Kolorowa matematyka wesoła jak muzyka” – dominującym kolorem był kolor żółty. Każda z grup odbyła podróż do ,,Matematycznej Krainy”. W każdej grupie odbyły się „Jesienne porządki” – układanie zgromadzonych w kąciku przyrody darów jesieni wg rytmów. Na zakończenie zajęć przedszkolaki wykonały „Korale dla Pani Jesieni”, które zostały zaprezentowane na tablicy w holu naszego przedszkola.
Z życia małego optymisty:
DZIEŃ DZIEWCZYNEK W GR. I
W poniedziałek, 12 października maluszki świętowały Międzynarodowy Dzień
Dziewczynek. W tym szczególnym dniu, chłopcy starali się być mili dla swoich
koleżanek, nie zabrakło także: tańców i konkursów dla małych księżniczek.
Było dużo śmiechu i radości!
ŚWIATOWY DZIEŃ MYCIA RĄK W GR. I i III
15 października 2020 r. dzieci z grupy I i III obchodziły Światowy Dzień Mycia Rąk.
Celem akcji było uświadomienie dzieciom, jak ważne jest codzienne mycie rąk.
Przedszkolaki dowiedziały się, dlaczego i kiedy powinny myć ręce oraz jakie znaczenie ma to dla ich zdrowia. Na koniec wspólnie wykonały plakat.
OGŁOSZENIE

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W PROJEKCIE „POD BIAŁO – CZERWONĄ”
Drodzy Rodzice!
Serdecznie zapraszamy do włączenia się do projektu „Pod biało-czerwoną”, realizowanego pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego.
Zakup masztów i flag dla każdej z gmin
Inicjatywa zakłada sfinansowanie przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej zakupu masztów i flag w każdej z gmin w Polsce, której mieszkańcy dołączą do projektu. Przedsięwzięcie ma na celu połączenie Polaków pod flagą państwową, a także godne uczczenie pamięci o bohaterach Bitwy Warszawskiej w 1920 roku – w szczególności wśród młodego pokolenia.
W jaki sposób wziąć udział w projekcie?
Aby spełnić założenia projektu, wystarczy zebrać odpowiednią liczbę głosów poparcia online, informacja na ten temat znajduje się pod linkiem https://bialoczerwona.www.gov.pl/. Każdy mieszkaniec danej gminy może oddać jeden głos poparcia na swoją gminę.
W najbliższych dniach dostępna będzie również interaktywna mapa, za pomocą, której można na bieżąco sprawdzać liczbę głosów.
Serdecznie zapraszam do udziału w akcji!
Z poważaniem
Anna OstrowskaRzecznik Prasowy MEN
W Krainie witaminy C
Projekt edukacyjny „Witaminowe abecadło” – W Krainie witaminy C
Dbając o atrakcyjność oferty pedagogicznej nasze przedszkole wraz z Przedszkolem Publicznym nr 33 w Rzeszowie podjęła wspólne działanie poprzez opracowanie i wdrożenie do praktyki pedagogicznej placówki projektu edukacyjnego „ Witaminowe abecadło”. Opracowany projekt edukacyjny ma na celu : nabywanie i bogacenie wiedzy w zakresie rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia, kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia, przekazywanie wzorów zdrowego życia, wspomaganie i współdziałanie z placówką oświatową promującą zdrowie wykorzystując nowe technologie komputerowe.
Tego dnia już od rana w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Witaminek zapoznał dzieci z wartościami i koniecznością zjadania owoców i warzyw. Poprzez różnorodne sytuacje edukacyjne i zabawy dzieci w każdej grupie poznały znaczenie witaminy C – co nam daje i gdzie się znajduje. Dzieci z grupy III połączyły się online ze swoimi koleżankami i kolegami z Przedszkola Publicznego nr 33 w Rzeszowie. Wybór zdrowych produktów w codziennej diecie zaowocować może w przyszłości zdrowymi nawykami. Przykładem i poprzez zabawę dzieci uczą się najefektywniej.
JULIA BOHATEREM TYGODNIA W GRUPIE IV
W tym tygodniu Bohaterem Tygodnia była Julia. Jest to Projekt, który będzie realizowany w bieżącym roku szkolnym w Grupie IV. Julia opowiadała o swojej rodzinie, przyjaźniach jak i również o swoich marzeniach ,,Kim zostanie gdy dorośnie?” – przedszkolaki z Grupy IV już to wiedzą. Julia przez cały tydzień nosiła swoją odznakę, a cała książeczka Julii była dostępna na tablicy w sali ,,Bohater Tygodnia”.
Cele projektu:
– zwrócenie uwagi na różnorodność grupy;
– kształtowanie postawy tolerancji;
– skupienie uwagi dziecka na pozostałych członkach grupy.
Wybór Bohatera Tygodnia będzie się odbywał w każdy piątek. Wybrane dziecko zabiera na weekend do domu teczkę, w której znajduje się m.in. odznaka Bohatera. Dziecko samodzielnie ozdabia ją w dowolny sposób. W teczce są również kolorowe kartki, na których dziecko umieszcza np. odcisk swojej dłoni i stopy, wkleja zdjęcia. Dorośli wypisują najważniejsze wiadomości, np. datę i miejsce urodzenia, ulubioną potrawę, tytuł ulubionej książki oraz bajki.
Bohater Tygodnia przez cały tydzień korzysta z przywilejów:
– nosi specjalną odznakę (wykonaną z pomocą rodziny w weekend);
– stoi zawsze w pierwszej parze;
– ma prawo siedzieć na dywanie koło nauczycielki;
– ma prawo wyboru zabawy dla całej grupy;
– życzy smacznego przed każdym posiłkiem;
– przez cały tydzień jest w centrum uwagi całej grupy;
– przy stoliku siedzi na specjalnie ozdobionym krześle.