https://drive.google.com/file/d/1fVKANy8S2Q62ET_r3D4wUCt_PfaBlXVx/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1wiqajnLiwxZ8XMgh4HLe8S0aRRF99MDK/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1fVKANy8S2Q62ET_r3D4wUCt_PfaBlXVx/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1wiqajnLiwxZ8XMgh4HLe8S0aRRF99MDK/view?usp=sharing
W piątek świętowaliśmy urodziny Małgosi. Razem zaśpiewaliśmy sto lat i składaliśmy miłe życzenia. Dziewczynki życzyły pięknych prezentów, a chłopcy smakołyków bez liku 🙂 . Małgosia przygotowała dla każdej koleżanki i kolegi słodkie prezenciki, którymi ich obdarowała. Życzymy Ci Gosiu spełnienia marzeń, szczególnie tych najskrytszych ; ) .
„Zła zima” Maria Konopnicka
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy
Mroźnym śniegiem w oczy prószy,
Wichrem w polu gna!
Nasza zima zła!
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Płachta na niej długa, biała,
W ręku gałąź oszroniała,
A na plecach drwa…
Nasza zima zła!
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
A my jej się nie boimy,
Dalej śnieżkiem w plecy zimy,
Niech pamiątkę ma!
Nasza zima zła!
Każda przeprowadzona zabawa badawcza niesie ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co w rezultacie wspiera proces uczenia się. Najlepiej, bowiem zapamiętujemy to, co nam się miło kojarzy. Zabawy te wywierają korzystny wpływ na różne sfery rozwoju dziecka, m.in. sferę aktywności twórczej. Dzieje się tak, ponieważ dziecko podejmując zabawę badawczą staje przed określonym problemem, którego rozwiązanie jest bezpośrednim celem samej zabawy. Rozwiązując ten problem różnymi metodami, dziecko prowokowane jest do wyciągania wniosków, szukania zależności, określania przyczyn i skutków. Przy okazji uczy się planowania własnych działań, poszukiwania oryginalnych pomysłów i rozwiązań. W czwartek 14 stycznia przedszkolaki z naszego przedszkola szukały odpowiedzi na pytanie „Jaki jest śnieg?” poprzez zabawę badawczą.
„Jedzie Zima”
Jedzie pani Zima
na koniku białym,
spotkały ją dzieci,
pięknie powitały:
– Droga pani Zimo,
sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki
nie ustały w biegu.
We wtorek dzieci z grupy III wykonały pracę plastyczną „Rękawice zimowe”. Pani Zimie tak się spodobały ! Śniegu nam nie pożałowała :).
Układanie historyjek obrazkowych jest znakomitym ćwiczeniem analizy wzrokowej oraz myślenia przyczynowo-skutkowego. Dziecko w obrazkach musi dostrzec pewną całość, połączyć wydarzenia, ustalić ich kolejność i logicznie wytłumaczyć. Historyjka obrazkowa umożliwia nauczycielowi realizację wszystkich zadań dotyczących rozwijania myślenia, ponieważ układanie i omawianie treści obrazków tworzących historyjkę wymaga doskonalenia różnych operacji umysłowych. Uogólniając te krótkie wyjaśnienia można stwierdzić, że korzystanie z historyjek w pracy z dziećmi pozwala realizować takie zadania jak: rozwijanie procesów analizy i syntezy, próby wnioskowania, rozwijanie spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego kojarzenia faktów pokazanych na poszczególnych obrazkach, doskonalenie wypowiadania się na określony temat i układania opowiadań własnych.
Dzieci z II grupy znają kierunki, odczytują kody, są cierpliwe, potrafią współpracować i zawsze starają się doprowadzić pracę do końca.