Za oknem szara jesień, smutna i ponura, ale w naszej grupie jest wesoło i radośnie. Wspólne muzykowanie daje dzieciom wiele radości i pozytywnej energii, ale też rozwija pamięć werbalną. Następnie dzieci malowały na temat jesiennej pogody techniką „mokre w mokrym”. Dzięki tej technice dzieci mogły eksperymentować z farbami, obserwować „co dzieje się z kolorami?” poprzez mieszanie się ze sobą różnych kolorów. „Szara jesień” nie musi być smutna.
Z życia małego optymisty:
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA GR. I

„Elementy Metody Dobrego Startu w pracy z dzieckiem”- zajęcia w grupie V
Metoda Dobrego Startu daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju fizycznego oraz społecznego; wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność. Przy pomocy zmysłów, dziecko przyjmuje informacje z otaczającego go świata. Za pomocą szeregu ćwiczeń wykonywanych na zajęciach wspólnie z grupą usprawniają funkcje psychomotoryczne, wzrokowe, słuchowe, ruchowe. Utrwalają lateralizację i orientację w schemacie ciała i przestrzeni.
Stasiu bohaterem tygodnia w grupie V
W poprzednim tygodniu w naszej grupie bohaterem tygodnia był Stasiu. Na początku opowiedział nam o swoich zainteresowaniach oraz o tym co najchętniej robi. Staś uwielbia budować z klocków Lego oraz rysować, wycinać czy lepić z plasteliny. W wolnym czasie urządza wraz z rodzicami wycieczki po swoim mieście i dowiaduje się ciekawostek o Rzeszowie. Przez cały tydzień Staś decydował oraz mógł organizować wspólne zabawy, między innymi były to gry na magicznym dywanie.
Zabawy w grupie V
Masażyki na plecach kolegi to miła zabawa dla każdego jak i również chwila na zrelaksowanie się. W grupie V dzieci chętnie bawią się w ten sposób. Jednym z takich wierszyków – masażyków to „Idzie Pani”.
IDZIE PANI
Idzie pani: tup, tup, tup,
(Stukamy plecy malucha opuszkami palców)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
(Teraz stukamy w plecy zgiętym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop,
(Opieramy dłoń na przemian to na przegubie to na palcach) żaba robi długi skok.
(Klepiemy dwie odległe części ciała dziecka stopy i potem głowę)
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(Dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
(Stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami)
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
(Klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki)
a grad w szyby łup, łup, łup.
(Stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko,
(Palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy)
wieje wietrzyk,
(Dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk.
(Znowu stukamy opuszkami palców)
Czujesz dreszczyk?
(Leciutko szczypiemy w kark)
Dzień w przedszkolu w grupie IV.
Codziennie coś ciekawego się dzieje, trochę pracy, trochę zabawy. Lubimy wyzwania, malowaliśmy techniką świecową, ćwiczymy się w pisaniu, lubimy to zajęcie. Zabawy sportowe lubimy najbardziej, jesteśmy silni i sprytni. Zabawy dowolne, też są świetne, czasem trzeba jednak popracować z książką.