Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Z życia małego optymisty:

Zabawy zimowe grupach III, IV i V

„Zła zima” Maria Konopnicka

Hu! Hu! Ha! Na­sza zima zła!

Szczy­pie w nosy, szczy­pie w uszy

Mroź­nym śnie­giem w oczy pró­szy,

Wi­chrem w polu gna!

Na­sza zima zła!

 

Hu! Hu! Ha! Na­sza zima zła!

Płach­ta na niej dłu­ga, bia­ła,

W ręku ga­łąź oszro­nia­ła,

A na ple­cach drwa…

Na­sza zima zła!

 

Hu! Hu! Ha! Na­sza zima zła!

A my jej się nie bo­imy,

Da­lej śnież­kiem w ple­cy zimy,

Niech pa­miąt­kę ma!

Na­sza zima zła!

Zabawy Badawcze W Grupach III, IV I V

Każda przeprowadzona zabawa badawcza niesie ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co w rezultacie wspiera proces uczenia się. Najlepiej, bowiem zapamiętujemy to, co nam się miło kojarzy. Zabawy te wywierają korzystny wpływ na różne sfery rozwoju dziecka, m.in. sferę aktywności twórczej. Dzieje się tak, ponieważ dziecko podejmując zabawę badawczą staje przed określonym problemem, którego rozwiązanie jest bezpośrednim celem samej zabawy. Rozwiązując ten problem różnymi metodami, dziecko prowokowane jest do wyciągania wniosków, szukania zależności, określania przyczyn i skutków. Przy okazji uczy się planowania własnych działań, poszukiwania oryginalnych pomysłów i rozwiązań. W czwartek 14 stycznia przedszkolaki z naszego przedszkola szukały odpowiedzi na pytanie „Jaki jest śnieg?” poprzez zabawę badawczą.

 Zimowa praca plastyczna w grupie III

„Jedzie Zima”

Je­dzie pani Zima
na ko­ni­ku bia­łym,
spo­tka­ły ją dzie­ci,
pięk­nie po­wi­ta­ły:

– Dro­ga pani Zimo,
syp­nij dużo śnie­gu,
żeby nam sa­necz­ki
nie usta­ły w bie­gu.

We wtorek dzieci z grupy III wykonały pracę plastyczną „Rękawice zimowe”. Pani Zimie tak się spodobały ! Śniegu nam nie pożałowała :).

„Zimowa historyjka obrazkowa” w grupie V

Układanie historyjek obrazkowych jest znakomitym ćwiczeniem analizy wzrokowej oraz myślenia przyczynowo-skutkowego. Dziecko w obrazkach musi dostrzec pewną całość, połączyć wydarzenia, ustalić ich kolejność i logicznie wytłumaczyć. Historyjka obrazkowa umożliwia nauczycielowi realizację wszystkich zadań dotyczących rozwijania myślenia, ponieważ układanie i omawianie treści obrazków tworzących historyjkę wymaga doskonalenia różnych operacji umysłowych. Uogólniając te krótkie wyjaśnienia można stwierdzić, że korzystanie z historyjek w pracy z dziećmi pozwala realizować takie zadania jak: rozwijanie procesów analizy i syntezy, próby wnioskowania, rozwijanie spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego kojarzenia faktów pokazanych na poszczególnych obrazkach, doskonalenie wypowiadania się na określony temat i układania opowiadań własnych.

KODOWANIE NA DYWANIE W GRUPIE II

Dzieci z II grupy znają kierunki, odczytują kody, są cierpliwe, potrafią współpracować i zawsze starają się doprowadzić pracę do końca.

KODOWANIE NA DYWANIE GRUPA III

Grupa III  uczestniczyła w kolejnych zajęciach z kodowania na dywanie. Dyktando graficzne,  zakodowana choinka, to zadania, z którymi dzieci poradziły sobie świetnie!

ZEGARY I ZEGARKI W I GRUPIE

W pierwszym tygodniu stycznia maluszki rozmawiały o zmieniających się porach dnia oraz porach roku. Poznały także różne rodzaje zegarów.