10 czerwiec 2021
Projekt edukacyjny „ Witaminowe abecadło”- podsumowanie „ Witaminowe przyjęcie”
Tego dnia na wszystkich grupach w przedszkolu odbyło się ostatnie spotkanie realizowanego projektu edukacyjnego „ Witaminowe abecadło”- „ Witaminowe przyjęcie”. Dzieci poznały i bawiły się z Panną Truskawką.
Poprzez działania związane z realizacją projektu edukacyjnego „ Witaminowe abecadło” dzieci wiedzą, że owoce i warzywa mają korzystny wpływ na zdrowie. Dostarczają niezbędnych witamin i minerałów. Są źródłem błonnika pokarmowego, karotenu, kwasu foliowego i wielu innych składników istotnych dla naszego wzrostu, samopoczucia, kondycji i odporności. Mają świadomość, że konieczna jest obecność owoców i warzyw w diecie dzieci. Potrzebują one różnych składników pokarmowych, które dadzą im energię oraz chęć do zabawy i nauki. Spożywając owoce i warzywa każdego dnia, wiedzą , że dbają o swoje zdrowie także w przyszłości. Dowiedziały się , że kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych ważne jest już od najmłodszych lat.
W naszym przedszkolu o zdrowie naszych dzieci dba także pani intendent, która układa pyszne i zdrowe menu, a panie z kuchni gotują zdrowe potrawy. Szczególnie jest również zwrócona uwaga na spożywanie przez dzieci zdrowej żywności: warzyw, owoców, nabiału czy picie kompotów lub soków. Warzywa są dostarczane dzieciom pod postacią przeróżnych surówek, past warzywnych, które są pyszne i nakryte na estetycznym stole, przy tym swoim wyglądem zachęcają dzieci do jedzenia.
Poprzez rozwijanie zainteresowań światem witamin, chcemy nauczyć przedszkolaków praktycznych umiejętności dotyczących zdrowego odżywiania. Podejmując działania edukacyjne pragniemy przekonać dzieci, że jedzenie owoców i warzyw nie musi być nudne.
A posiłki przygotowane z owoców i warzyw – bardzo smaczne. Chcemy, by było w przedszkolu wiele radości z uczestniczenia w ciekawym przedsięwzięciu, które pozwala odnieść sukces wszystkim na miarę własnych możliwości. A to, czego dzieci nauczą się w przedszkolu stało się ich nawykiem w życiu dorosłym i korzystnie wpływało na ich zdrowie.
W realizację projektu zaangażowane były wszystkie przedszkolaki z Przedszkola Publicznego nr 9 i Kolorowego Przedszkola oraz rodzice i nauczyciele poszczególnych grup i nauczyciele z Przedszkola Publiczne nr 33 i 9 w Rzeszowie. Dzieci realizowały zaplanowane działania, podawały własne propozycje zadań. Podczas realizacji projektu dzieci wykazywały się pomysłowością i kreatywnością oraz poznawały i doskonaliły umiejętności dotyczące wykorzystania technologii informacyjnej. Ponadto przedszkolaki zdobyły wiedzę i umiejętności, które wykorzystały w praktyce oraz pracy w zespole. Znacząco rozwinął się poziom umiejętności interpersonalnych i językowych u dzieci. Podczas działań wyzwalała się ich przedsiębiorczość i przebojowość, która miała wpływ na zmianę postaw dzieci wobec siebie, nauczycieli i środowiska. Dzięki realizacji działań dzieci zyskały poczucie większej wartości i pewności siebie. Nastąpiła integracja społeczności przedszkolnej nakierowanej na działania na rzecz poprawy i utrzymania zdrowia, w wyniku, czego społeczność przedszkolna będzie dokonywać świadomych wyborów dotyczących zachowania zdrowia. Rozszerzyła się relacja i zacieśniła współpraca przedszkola z rodziną i środowiskiem przedszkolnym- PP nr 33 w Rzeszowie. Pomocni byli także rodzice w realizacji działań wynikających z projektu.
Realizowany projekt wzbogacił ofertę edukacyjną przedszkola, promował aktywne metody nauczania i uczenia się, zintegrował społeczność przedszkolną.
Było kolorowo, smacznie i zdrowo. Dzieci z Przedszkola nr 9 wiedzą, że codzienne zjadanie świeżych owoców i warzyw to samo zdrowie.