Układanie historyjek obrazkowych jest znakomitym ćwiczeniem analizy wzrokowej oraz myślenia przyczynowo-skutkowego. Dziecko w obrazkach musi dostrzec pewną całość, połączyć wydarzenia, ustalić ich kolejność i logicznie wytłumaczyć. Historyjka obrazkowa umożliwia nauczycielowi realizację wszystkich zadań dotyczących rozwijania myślenia, ponieważ układanie i omawianie treści obrazków tworzących historyjkę wymaga doskonalenia różnych operacji umysłowych. Uogólniając te krótkie wyjaśnienia można stwierdzić, że korzystanie z historyjek w pracy z dziećmi pozwala realizować takie zadania jak: rozwijanie procesów analizy i syntezy, próby wnioskowania, rozwijanie spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego kojarzenia faktów pokazanych na poszczególnych obrazkach, doskonalenie wypowiadania się na określony temat i układania opowiadań własnych.
-
Dzieci z grupy II wzięły udział w zabawie połączenia pracy plastycznej z ćwiczeniem oddechowym . Motywem przewodnim jest bałwanek stojącyWięcej
-
Przedszkolaki z grupy II zapoznały się z przysłowiem „W marcu jak w garncu”, a wraz z tym z warunkami atmosferycznymi,Więcej
-
Za nami kolejny tydzień realizacji Projektu Edukacyjnego „Bohater Tygodnia” i kolejny wspaniały gość.Więcej
-
Na początku marca w grupie IV Bohaterem Tygodnia został Janek.Więcej
-
Za nami kolejne spotkanie koła Sensoplastyki. Tym razem dzieci, pomimo już coraz bardziej wiosennej pogody mogły choć na chwile poczućWięcej