Układanie historyjek obrazkowych jest znakomitym ćwiczeniem analizy wzrokowej oraz myślenia przyczynowo-skutkowego. Dziecko w obrazkach musi dostrzec pewną całość, połączyć wydarzenia, ustalić ich kolejność i logicznie wytłumaczyć. Historyjka obrazkowa umożliwia nauczycielowi realizację wszystkich zadań dotyczących rozwijania myślenia, ponieważ układanie i omawianie treści obrazków tworzących historyjkę wymaga doskonalenia różnych operacji umysłowych. Uogólniając te krótkie wyjaśnienia można stwierdzić, że korzystanie z historyjek w pracy z dziećmi pozwala realizować takie zadania jak: rozwijanie procesów analizy i syntezy, próby wnioskowania, rozwijanie spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego kojarzenia faktów pokazanych na poszczególnych obrazkach, doskonalenie wypowiadania się na określony temat i układania opowiadań własnych.
-
W minionym tygodniu Bohaterem Grupy IV był Wiktorek. Chłopiec wraz z rodzicami pięknie wykonał książeczkę aby zaprezentować się grupie.Więcej
-
W poniedziałkowe przedpołudnie dzieci z Grupy I miały możliwość poczuć się jak cukiernicy. Z przygotowanego przez wychowawczynię ciasta dzieci podjęłyWięcej
-
W ubiegłym tygodniu maluszki obserwowały zmieniającą się pogodę.Więcej
-
We wtorek maluszki po raz pierwszy wspólnie ubrały w przedszkolu choinkę. Każdy mógł podejść i zawiesić na wybranej gałązce ozdobę.Więcej
-