Układanie historyjek obrazkowych jest znakomitym ćwiczeniem analizy wzrokowej oraz myślenia przyczynowo-skutkowego. Dziecko w obrazkach musi dostrzec pewną całość, połączyć wydarzenia, ustalić ich kolejność i logicznie wytłumaczyć. Historyjka obrazkowa umożliwia nauczycielowi realizację wszystkich zadań dotyczących rozwijania myślenia, ponieważ układanie i omawianie treści obrazków tworzących historyjkę wymaga doskonalenia różnych operacji umysłowych. Uogólniając te krótkie wyjaśnienia można stwierdzić, że korzystanie z historyjek w pracy z dziećmi pozwala realizować takie zadania jak: rozwijanie procesów analizy i syntezy, próby wnioskowania, rozwijanie spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego kojarzenia faktów pokazanych na poszczególnych obrazkach, doskonalenie wypowiadania się na określony temat i układania opowiadań własnych.
-
1W ramach realizacji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Matematyka w przyrodzie”,Więcej
-
Dzieci z grupy III zapoznały się z kolejnym mieszkańcem Czuciakowej Krainy- Markotkiem z Wyspy Smutku.Więcej
-
Nasz Bohater tygodnia Franiu opowiedział nam o swojej rodzinie, z którą uwielbia spędzać czas.Więcej
-
Co roku 10 października obchodzimy w Polsce Dzień Drzewa, który jest elementem edukacji ekologicznej.Więcej
-
Dzień Uśmiechu to radosne święto , które obchodzono w naszym przedszkolu.Więcej