Każda przeprowadzona zabawa badawcza niesie ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co w rezultacie wspiera proces uczenia się. Najlepiej, bowiem zapamiętujemy to, co nam się miło kojarzy. Zabawy te wywierają korzystny wpływ na różne sfery rozwoju dziecka, m.in. sferę aktywności twórczej. Dzieje się tak, ponieważ dziecko podejmując zabawę badawczą staje przed określonym problemem, którego rozwiązanie jest bezpośrednim celem samej zabawy. Rozwiązując ten problem różnymi metodami, dziecko prowokowane jest do wyciągania wniosków, szukania zależności, określania przyczyn i skutków. Przy okazji uczy się planowania własnych działań, poszukiwania oryginalnych pomysłów i rozwiązań. W czwartek 14 stycznia przedszkolaki z naszego przedszkola szukały odpowiedzi na pytanie „Jaki jest śnieg?” poprzez zabawę badawczą.
-
Dzieci z grupy II wzięły udział w zabawie połączenia pracy plastycznej z ćwiczeniem oddechowym . Motywem przewodnim jest bałwanek stojącyWięcej
-
Przedszkolaki z grupy II zapoznały się z przysłowiem „W marcu jak w garncu”, a wraz z tym z warunkami atmosferycznymi,Więcej
-
Za nami kolejny tydzień realizacji Projektu Edukacyjnego „Bohater Tygodnia” i kolejny wspaniały gość.Więcej
-
Na początku marca w grupie IV Bohaterem Tygodnia został Janek.Więcej
-
Za nami kolejne spotkanie koła Sensoplastyki. Tym razem dzieci, pomimo już coraz bardziej wiosennej pogody mogły choć na chwile poczućWięcej