Dzień Nowych Technologii
Nowoczesne technologie stanowią przyszłość młodego pokolenia, a kontakt z nowoczesnymi technologiami jest nieunikniony, a nawet niezbędny. Wychodząc temu naprzeciw w naszym przedszkolu uczymy dzieci jak bezpiecznie i pożytecznie korzystać z urządzeń cyfrowych, tak samo jak uczymy je innych kompetencji kluczowych. W niedalekiej przyszłości będziemy bowiem traktować umiejętność programowania na równi z umiejętnościami pisania i czytania. Właściwie już teraz nie wystarczy posiadanie umiejętności interakcji z nowymi technologiami, trzeba umieć je samemu tworzyć. To, co dla nas – dorosłych – jest nową technologią, dla dzieci jest „naturalnym elementem krajobrazu”. Aby ustrzec dzieci przed negatywnymi skutkami korzystania z tzw. elektroniki, a nie przed samą technologią warto jest nauczyć je programowania już od najmłodszych lat. Dzieci, które będą umiały tworzyć programy komputerowe, będą mniej naiwne i zwyczajnie bezpieczniejsze w sieci. Znając podstawy programowania, będą potrafiły wykorzystać je do osiągania swoich celów, do świadomej nauki i zabawy. Zajęcia z programowania uczą precyzyjnego myślenia, rozwijają umiejętność myślenia logicznego, kreatywność, dbałość o szczegóły, powodują wzrost różnorodności pomysłów.
W Dniu Nowych Technologii nasze przedszkolaki kodowały drogę pociągu Inteligo, bawiły się na Magicznym Dywanie oraz edukowały poprzez gry edukacyjne na Tablicy Multimedialnej. Bawiły się Robotem DOC – między innymi programowały drogę jaką ma pokonać, aby dotrzeć do celu. Już od najmłodszych lat dzieci powinny mieć prawidłowe wyobrażenie o roli komputerów. Powinny rozumieć, że nie są one mądre same z siebie, ale dlatego, że ktoś je zaprogramował, żeby były mądre. Że to człowiek stoi za ich inteligencją. Dzień Nowych Technologii przyczynił się do bezpiecznego wprowadzania dzieci w świat programowania, a co za tym idzie, do wzrostu technologicznej świadomości dziecięcej. Ponadto przyniósł wszystkim dzieciom i dorosłym mnóstwo frajdy i dobrej zabawy, a to w przedszkolu jest najważniejsze 🙂