30 września w grupie II świętowaliśmy Dzień Chłopaka. W tym dniu nie mogło zabraknąć zabaw sportowych, ćwiczeń fizycznych i zabawy samochodami, które chłopcy uwielbiają. Dziewczynki obdarowały swoich kolegów własnoręcznie wykonanymi, kolorowymi krawatami i życzyły im zdrowia, uśmiechu i radości. Rodzicom, serdecznie dziękujemy za pomysł i przygotowanie wspaniałych prezentów dla naszych dzieci:-)
Z życia małego optymisty:
WITAMINOWE ABECADŁO
Dnia 9 października 2020 r. w ramach realizowanego projektu edukacyjnego i współpracy międzyprzedszkolnej „Witaminowe abecadło” dzieci z naszego przedszkola wezmą udział w spotkaniu „ W krainie witaminy C”
Cele:
- Kształtowanie i utrwalanie prawidłowych nawyków żywieniowych
- Rozbudzenie u dzieci zainteresowań własnym zdrowiem
- Rozumienia znaczenia witamin dla zdrowia
- Kształtowanie nawyku jedzenia warzyw i owoców
- Poznanie znaczenia witaminy C w organizmie człowieka
- Nawiązanie współpracy z Przedszkolem Publicznym nr 33 w Rzeszowie
- Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez aktywne spędzanie wolnego czasu
PRZEDSZKOLE PROMUJĄCE ZDROWIE
Drodzy Rodzice nasze przedszkole podobnie jak w ubiegłym roku szkolnym bierze udział w ogólnopolskim programie
Przedszkole Promujące Zdrowie.
Mamy nadzieję, że wszystkie działania, jakie podejmujemy
w celu poszerzenia edukacji zdrowotnej pozwolą nam wkrótce uzyskać
Certyfikat „Przedszkola Promującego Zdrowie” .
Program Przedszkole Promujące Zdrowie (PPZ) ma na celu promowanie zdrowego stylu życia poprzez zachęcanie do większej aktywności fizycznej oraz propagowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Przez cały rok szkolny będziemy podejmować szereg inicjatyw, aby uświadamiać znaczenie zdrowego stylu życia.
Co to jest „zdrowie”?
Zdrowie to nie tylko całkowity brak choroby, czy kalectwa, ale także stan pełnego, fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu (dobrego samopoczucia)
OGÓLNA KONCEPCJA PROGRAMU:
- Koncepcja programu opiera się na budowaniu związku między edukacją przedszkolną a promocją zdrowia w całym środowisku przedszkola.
- Promocja zdrowia zgodnie z Kartą Ottawską jest procesem umożliwiającym zwiększenie kontroli nad swoim zdrowiem w celu jego poprawy.
- Przedszkole promujące zdrowie to miejsce, w którym podejmowane są wspólne działania dla poprawy zdrowia i samopoczucia, wszyscy uczą się jak zdrowiej i lepiej żyć oraz zachęcają innych do podobnych działań
Standardy przedszkola promującego zdrowie:
- Koncepcja pracy przedszkola, jego organizacja i struktura sprzyjają realizacji długofalowych, zaplanowanych działań dla wzmacniania zdrowia dzieci, pracowników i rodziców.
- Klimat społeczny przedszkola sprzyja dobremu samopoczuciu i zdrowiu dzieci, pracowników i rodziców.
- Przedszkole prowadzi edukację zdrowotną i stwarza warunki do praktykowania w codziennym życiu zachowań prozdrowotnych.
- Przedszkole podejmuje działania w celu zwiększenia kompetencji pracowników i rodziców dzieci w zakresie dbałości o zdrowie oraz do prowadzenia edukacji zdrowotnej dzieci.
Tworzenie i rozwój Przedszkola Promującego Zdrowie to proces wielu zmian dokonywanych przez członków jego społeczności. Zmiany te dotyczą jednostek oraz przedszkola, jako instytucji . Jest to proces długotrwały, gdyż efektów zmian, w tym zmian zachowań zdrowotnych ludzi, można oczekiwać po kilku latach systematycznych działań.
Wykonujemy sok z owoców w grupa V
Starszaki w grupie V uczyły się o owocach oraz o wybranych drzewach owocowych, rosnących nie tylko w Polsce. Poznaliśmy m.in. Wiśnie, Jabłoń, Brzoskwinię, Mirabele, Gruszę, Śliwkę, Bananowca, Pomarańcze, Mandarynkę i Cytrynę. W czasie zajęć nie zabrakło zabaw ruchowych w naszym „lasku” przedszkolnym. Na koniec cyklu zajęć wspólnie wykonaliśmy sok owocowy.
W tym tygodniu ćwiczyliśmy pamięć poprzez naukę wiersza:
Jedz owoce
Chcesz być zdrowy jedz owoce
bo owoce dobra rzecz
jeśli będziesz jadł codziennie
dobre zdrowie będziesz mieć.
Jabłko, gruszkę czy banana
zjadaj sobie co dzień z rana
do obiadu soczki bierz
by do nauki siły mieć
A gdy będziesz trochę chora
to cytrynkę zjedz z wieczora.
Jedz owoce więc codziennie
i pamiętaj by je myć
żeby długo, zdrowo żyć.
,,CodeWeek w Grupie IV – Cała Polska Programuje”
W tym tygodniu przedszkolaki z Grupy IV zaczęły swój udział w tygodniu kodowania „CodeWeek”- było fajnie, twórczo i programistycznie.”EU CODE WEEK, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród dzieci w ciekawy i interesujący sposób. Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom.
II MODUŁ – KUFEREK EMOCJI W GRUPIE IV
Dzieci z Grupy IV wzięły udział już w kolejnym II module ,,Mały Miś w świecie emocji”. Mały Miś poprzez opowiadania i wiersze wprowadza dzieci w świat emocji. Głównym celem modułu jest kształtowanie u dzieci umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji oraz rozwijanie zdolności radzenia sobie z nimi. Naszą podstawową bazą podczas zajęć był „Kuferek emocji” w którym dzieci gromadziły sposoby na radzenie sobie z emocjami. Wspólnie wszyscy z wielkim zaangażowaniem podczas zajęć odkrywaliśmy jakie emocje ma każdy z nas i jakie emocje towarzyszą nam w codziennym życiu. Nie zabrakło emocji: szczęścia, miłości, zaskoczenia, strachu, spokoju, zdziwienia. Wszystkie te emocje odkryły przedszkolaki z grupy IV.
PROJEKT EDUKACYJNY „WITAMINOWE ABECADŁO”
Projekt edukacyjny „Witaminowe abecadło”, realizowany będzie w Przedszkolu nr 9 w Rzeszowie w roku szkolnym 2020/2021.
Projekt edukacyjny „Witaminowe abecadło ”, powstał w trosce o rozwijanie i kształtowanie u dzieci postaw i nawyków prozdrowotnych. Edukacja zdrowotna jest fundamentalnym prawem dziecka, zagwarantowanym przez „ Konwencję o prawach dziecka”. Celem edukacji zdrowotnej w przedszkolu jest poznanie i zachęcanie do zdrowego stylu życia.
Dlatego kluczowym warunkiem edukacji zdrowotnej jest spełnienie następujących zadań:
-stwarzanie sytuacji edukacyjnych umożliwiające dzieciom na różnych poziomach poszerzania i pogłębiania wiedzy oraz własnych doświadczeń zgodnie ze wzrastającymi możliwościami intelektualnymi i percepcyjnymi
-uwzględnienie zdrowia w życiu przedszkola ze szczególnym naciskiem na racjonalne odżywianie oraz higieniczny harmonogram dnia sprzyjający spożywaniu posiłków o stałych porach dnia, w atmosferze ciszy i spokoju.
W kształtowaniu zachowań sprzyjających zdrowiu ważne są działania nauczyciela i środowiska przedszkolnego, a także wsparcie rodziny w utrwaleniu właściwej postawy prozdrowotnej.