Zajęcia gimnastyczne z dziećmi w wieku przedszkolnym stanowią bardzo ważny element edukacji fizycznej, pozwalają one na zachowanie prawidłowej postawy oraz wzmacniają odporność fizyczną dzieci. Poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe, dzieci pokonują trudności dzięki czemu wzmacniają wiarę we własne możliwości. Szeroki wachlarz gier i zabaw ruchowych, oraz ćwiczeń korekcyjnych, dostosowanych do wieku dziecka, a także prostotą i przystępność tych form ruchu umożliwia dzieciom przyjemne spędzenie czasu i pozwala na rozwój wzajemnych kontaktów rówieśniczych. Dlatego w naszym Przedszkolu zajęcia gimnastyczne dla dzieci w każdej grupie odbywają się dwa razy w tygodniu. Wszystkie nasze panie nauczycielki, dbają o to, aby zajęcia te były atrakcyjne. W piątek w grupie V miały formę toru przeszkód.
Z życia małego optymisty:
Bohater tygodnia w grupie V – Dominika
W ubiegłym tygodniu w grupie piątej bohaterem tygodnia została Dominika. W poniedziałek opowiadała o swojej rodzinie, swoich marzeniach oraz o tym co lubi. Wszyscy z uwagą słuchali jej opowieści. Dominika lubi tańczyć oraz śpiewać dlatego w czasie zabaw wspólnie z koleżankami zorganizowała koncert. Na widowni zasiedli koledzy, którzy gromkimi brawami nagrodzili piosenkarki.
Tydzień w grupie II
W przedszkolu dużo się dzieje! W czwartek dzieci z grupy drugiej wytrwale pracowały. Przygotowały prezenty dla Świętego Mikołaja, w formie wyklejanek. Będzie mógł je obejrzeć, gdy odwiedzi nasze przedszkole. W środę nasza Zuzia świętowała swoje urodzinki. Wszyscy składali jej życzenia i śpiewali sto lat. Natomiast w poniedziałek odwiedził nas Mikołaj. Z tej okazji na obiad były „lody” 😉 z polewą truskawkową 🙂 mniam!
Kącik matematyczny – Strefa gier – grupa III
Gry i zabawy pełnią ważną rolę w rozwoju dziecka. Pomagają w nauce samodzielności, dodają pewności siebie, kształtują osobowość. Dziecko bawiąc się odkrywa świat. Zabawa umożliwia gromadzenie doświadczeń i wspiera rozwój relacji międzyludzkich. Uczy zachowań społecznych , sposobu reagowania na innych. Zaspakaja dziecięcą ciekawość. Gry stanowią swoisty trening wyrażania emocji w sytuacji ponoszenia porażek i radości z wygranej. W Sali dzieci z grupy III wygospodarowano specjalną przestrzeń do częstego wykorzystywania przez dzieci zgromadzonych gier. Stworzona przestrzeń przyczyni się do rozwoju psychoruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego.
„ Skąd się wziął węgiel?” – grupa III
Dzieci z grupy III pozostając w pradawnej tematyce postanowiły dowiedzieć się skąd tak naprawdę wziął się węgiel. Na początku zajęć wysłuchaliśmy utworu H. Zdzitowieckiej pt. „O czym szeptały iskierki?”. Dzieci wzięły także udział w zabawach badawczych. Dzieci oglądały różne odmiany węgla: kamiennego, węgiel drze Przedszkolaki oglądały, dotykały eksponaty, określały ich cechy zewnętrzne, wrzucały eksponaty do wody i określały ich zachowanie (rozpuszczanie, tonięcie itp.). Próbowaliśmy rysować kawałkami węgla na kartce, określaliśmy podobieństwa i różnice oraz wskazywaliśmy węgiel do opału. Dzieci obejrzały także wnętrze kopalni na podstawie obrazków i wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że praca w kopalni jest bardzo ciężka. Jako pracę plastyczną wykonaliśmy dinozaury z papierowych talerzyków i kolorowego papieru.
Bohater tygodnia Lenka w grupie V
Lenka jest pogodną i wesołą dziewczynką, która z radością poznaje nowych ludzi. Nasz bohater uwielbia rysować oraz układać puzzle. W przyszłości pragnie poznawać świat oraz zostać fryzjerką.
DRODZY RODZICE
