Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Z życia małego optymisty:

PRZEDSZKOLE PROMUJĄCE ZDROWIE

Drodzy Rodzice nasze przedszkole podobnie jak w ubiegłym roku szkolnym bierze udział w ogólnopolskim programie 

Przedszkole Promujące Zdrowie.  

Mamy nadzieję, że wszystkie działania, jakie podejmujemy 
w celu poszerzenia edukacji zdrowotnej pozwolą nam wkrótce uzyskać

Certyfikat „Przedszkola Promującego Zdrowie” .

Program Przedszkole Promujące Zdrowie (PPZ)  ma na celu promowanie zdrowego stylu życia poprzez zachęcanie do większej aktywności fizycznej oraz propagowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Przez cały rok szkolny będziemy podejmować szereg inicjatyw, aby uświadamiać znaczenie zdrowego stylu życia. 

Co to jest „zdrowie”?

Zdrowie to nie tylko całkowity brak choroby, czy kalectwa, ale także stan pełnego, fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu (dobrego samopoczucia)

 

 OGÓLNA KONCEPCJA PROGRAMU:

  • Koncepcja programu opiera się na budowaniu związku między edukacją przedszkolną a promocją zdrowia w całym środowisku przedszkola.
  • Promocja zdrowia zgodnie z Kartą Ottawską jest  procesem umożliwiającym zwiększenie kontroli nad swoim zdrowiem w celu jego poprawy.
  • Przedszkole promujące zdrowie to miejsce, w którym podejmowane są wspólne działania dla poprawy zdrowia i samopoczucia, wszyscy uczą się jak zdrowiej i lepiej żyć oraz zachęcają innych do podobnych działań

 

Standardy przedszkola promującego zdrowie:

  1. Koncepcja pracy przedszkola, jego organizacja i struktura sprzyjają realizacji długofalowych, zaplanowanych działań dla wzmacniania zdrowia dzieci, pracowników i rodziców.
  2. Klimat społeczny przedszkola sprzyja dobremu samopoczuciu i zdrowiu dzieci, pracowników i rodziców.
  3. Przedszkole prowadzi edukację zdrowotną i stwarza warunki do praktykowania w codziennym życiu zachowań prozdrowotnych.
  4. Przedszkole podejmuje działania w celu zwiększenia kompetencji pracowników i rodziców dzieci w zakresie dbałości o zdrowie oraz do prowadzenia edukacji zdrowotnej dzieci.

 

Tworzenie i rozwój Przedszkola Promującego Zdrowie to proces wielu zmian dokonywanych przez członków jego społeczności. Zmiany te dotyczą jednostek oraz przedszkola, jako instytucji . Jest to proces długotrwały, gdyż efektów zmian, w tym zmian zachowań zdrowotnych ludzi, można oczekiwać po kilku latach systematycznych działań.

 

Wykonujemy sok z owoców w grupa V

Starszaki w grupie V  uczyły się o owocach oraz o wybranych drzewach owocowych, rosnących nie tylko w Polsce. Poznaliśmy m.in. Wiśnie, Jabłoń, Brzoskwinię, Mirabele, Gruszę, Śliwkę, Bananowca, Pomarańcze, Mandarynkę i Cytrynę. W czasie zajęć nie zabrakło zabaw ruchowych w naszym „lasku” przedszkolnym. Na koniec cyklu zajęć wspólnie wykonaliśmy sok owocowy.

W tym tygodniu ćwiczyliśmy pamięć poprzez naukę wiersza:

Jedz owoce

Chcesz być zdrowy jedz owoce

bo owoce dobra rzecz

jeśli będziesz jadł codziennie

dobre zdrowie będziesz mieć.

Jabłko, gruszkę czy banana

zjadaj sobie co dzień z rana

do obiadu soczki bierz

by do nauki siły mieć

A gdy będziesz trochę chora

to cytrynkę zjedz z wieczora.

Jedz owoce więc codziennie

i pamiętaj by je myć

żeby długo, zdrowo żyć.

,,CodeWeek w Grupie IV – Cała Polska Programuje”

W tym tygodniu przedszkolaki z Grupy IV zaczęły swój udział w tygodniu kodowania „CodeWeek”-  było fajnie, twórczo i programistycznie.”EU CODE WEEK, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród dzieci w ciekawy i interesujący sposób. Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom.

II MODUŁ – KUFEREK EMOCJI W GRUPIE IV

Dzieci z Grupy IV wzięły udział już w kolejnym II module ,,Mały Miś w świecie emocji”.        Mały Miś poprzez opowiadania i wiersze wprowadza dzieci w świat emocji. Głównym celem modułu jest kształtowanie u dzieci umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji oraz rozwijanie zdolności radzenia sobie z nimi. Naszą podstawową bazą podczas zajęć był „Kuferek emocji” w którym dzieci gromadziły sposoby na radzenie   sobie z emocjami. Wspólnie wszyscy z wielkim zaangażowaniem podczas zajęć odkrywaliśmy jakie emocje ma każdy z nas i jakie emocje towarzyszą nam w codziennym      życiu.  Nie zabrakło emocji: szczęścia, miłości, zaskoczenia, strachu, spokoju,                        zdziwienia. Wszystkie te emocje odkryły przedszkolaki z grupy IV.

PROJEKT EDUKACYJNY „WITAMINOWE ABECADŁO”

Projekt edukacyjny „Witaminowe abecadło”, realizowany będzie w Przedszkolu nr 9 w Rzeszowie w roku szkolnym 2020/2021.

Projekt edukacyjny „Witaminowe abecadło ”, powstał w trosce o rozwijanie i kształtowanie u dzieci postaw i nawyków prozdrowotnych. Edukacja zdrowotna jest fundamentalnym prawem dziecka, zagwarantowanym przez „ Konwencję o prawach dziecka”. Celem edukacji zdrowotnej w przedszkolu jest poznanie i zachęcanie do zdrowego stylu życia.

Dlatego kluczowym warunkiem edukacji zdrowotnej jest spełnienie następujących zadań:

-stwarzanie sytuacji edukacyjnych umożliwiające dzieciom na różnych poziomach poszerzania i pogłębiania wiedzy oraz własnych doświadczeń zgodnie ze wzrastającymi możliwościami intelektualnymi i percepcyjnymi

-uwzględnienie zdrowia w życiu przedszkola ze szczególnym naciskiem na racjonalne odżywianie oraz higieniczny harmonogram dnia sprzyjający spożywaniu posiłków o stałych porach dnia, w atmosferze ciszy i spokoju.

 W kształtowaniu zachowań sprzyjających zdrowiu ważne są działania nauczyciela i środowiska przedszkolnego, a także wsparcie rodziny w utrwaleniu właściwej postawy prozdrowotnej.

DZIEŃ CHŁOPAKA W PRZEDSZKOLU

Dzień Chłopaka w przedszkolu 

W tym dniu szczególnym – września trzydziestego,
Witamy serdecznie chłopaka każdego.
Dzisiaj święto Wasze, dzień prezentów, życzeń,
Innych przyjemności już nawet nie zliczę!

Od najmłodszych lat uczymy dzieci, aby pamiętały o ważnych uroczystościach w życiu rodziny czy życiu przedszkola.

Równie ważne jest więc Święto Chłopców, które obchodzimy 30 września.

W tym dniu we wszystkich  grupach dziewczynki wręczały chłopcom upominki, własnoręcznie namalowane laurki, złożyły życzenia.
We wszystkich grupach był to dzień, pełen wrażeń, atrakcji, radości i dobrej zabawy.