Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Przedszkole Publiczne nr 9

Optymistyczne przedszkole

O nas

Zajęcia zdalne – Grupa IV

Materiały do zajęć zdalnych w grupie IV

 „Będę sportowcem lub astronautą” to temat bieżącego tygodnia w naszej grupie. Mamy nadzieję, że dzieci z chęcią podejdą do wykonania poniższych zadań. Zamieszczone zostały karty pracy oraz tekst masażyku relaksacyjnego, który jest doskonałą formą utrwalenia sobie przez dziecko prawej i lewej strony ciała. Na końcu znajduje się sylweta piłki do wyklejenia plasteliną oraz zdjęcie jak należy wykonać prace plastyczną. Życzymy miłej zabawy :).

 

Tematyka tygodniowa:   ,,Będę sportowcem lub astronautą”.

 

Data: 16.04. 2021r.  PIĄTEK

 Dzień piąty: Dzień i noc

  • Cele główne:

– poznanie powstawania dnia oraz nocy,

– rozwijanie kompetencji przyrodniczych.

  • Cele operacyjne:

Dziecko:

– zapoznaje się z wyglądem globusa,

– wykonuje eksperymenty z globusem,

– rozumie w jaki sposób powstaje noc oraz dzień,

– wykonuje prace plastyczną,

– dowiaduje się ciekawych informacji o księżycu.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

5. Odpowiada na pytania

6. Wykonuje własne eksperymenty językowe                                                                                                                      

7.Eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną.

8.Wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter

18. Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych

  • Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: Globus, lampka stojąca, klej, nożyczki, żółty papier, zdjęcia faz księżyca, skakanka lub sznurek.

 

  1. Zapoznanie z wyglądem i zastosowaniem globusa.

Dziecko wprawia globus  w ruch. Rodzic tłumaczy, że nasza kula ziemska ciągle się kręci, nie tylko wokół słońca, ale również wokół własnej osi – ukazanie wirowego ruchu Ziemi.

  1. Zabawa dydaktyczna – Dzień i noc.

Rodzic wykorzystując globus oraz lampkę stojącą, jako Słońce, pokazuje jak powstaje dzień oraz noc. Wyjaśnia dziecku, że Ziemia kręci się wokół własnej osi. Na ten obrót potrzebuje 24 godzin. Dzień jest po tej stronie Ziemi, która jest zwrócona do Słońca – widać je na niebie, jeśli nie ma chmur (demonstracja przez oświetlenie globusa z jednej strony). Noc jest po tej stronie Ziemi, która jest odwrócona od Słońca. Jeśli nie ma na niebie chmur, widzimy wtedy Księżyc, który odbija światło słoneczne, i gwiazdy. Wirowy ruch Ziemi powoduje zmianę oświetlenia Ziemi przez Słońce, dlatego po dniu następuje noc.

  1. Praca plastyczna – Moje słoneczko.

Dziecko wydziera z żółtego papieru paski różnej długości – to będą promienie słońca. Następnie przykleja je do wyciętego koła.

  1. Pogadanka – Fazy księżyca.

Dziecko ogląda zdjęcia Księżyca w różnych fazach. Rodzic czyta dziecku ciekawostki dotyczące księżyca:

 

Księżyc to jedyny naturalny satelita Ziemi. Jest piątym co do wielkości księżycem w Układzie Słonecznym. Obiega on Ziemię w ciągu 27 dni. Księżyc to jedyne ciało słoneczne, na którym lądowali ludzie. Łącznie stanęło na nim 12 osób (sześć lądowań w latach 1969–1972). Z Ziemi przez cały czas jest widoczna tylko jedna jego strona (drugą sfotografowano). Słońce oświetla zawsze (poza zaćmieniami) tylko połowę powierzchni Księżyca. Jego fazy są wynikiem oglądania

tej połowy pod różnymi kątami, spowodowanymi różnymi położeniami Słońca, Ziemi i Księżyca względem siebie. Kiedy Księżyc jest w pełni, znajduje się po przeciwnej stronie Ziemi niż Słońce. W nowiu położenie Księżyca na sferze niebieskiej jest bliskie położeniu Słońca.

  1. Zabawa Krążymy po orbitach.

Rodzic układa duże leniwe ósemki ze skakanek lub ze sznurka. Dziecko chodzi po nich stopa za stopą.

 

  1. Zachęcamy dzieci do oglądnięcia filmiku ,,Noc i Dzień”.

Link do odtworzenia znajduje się poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=goNnKV_1YAY

oraz bajeczki  PAXI i nasz Księżyc: Fazy i zaćmienia

https://www.youtube.com/watch?v=K_KqWr4oHmA

 

Data: 15.04. 2021r.  CZWARTEK

Dzień czwarty: Rakietą do gwiazd

  • Cele główne:

– rozwijanie umiejętności manualnych,

– rozwijanie kompetencji matematycznych.

  • Cele operacyjne:

Dziecko:

– zwraca uwagę na wieloznaczność wyrazu rakieta,

– wykonuje prace plastyczną,

– ćwiczy artykulację aparatu mowy,

– dodaje w zakresie 10,

– wykonuje ćwiczenia fizyczne.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

4.Rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter

5. Odpowiada na pytania

6. Wykonuje własne eksperymenty językowe                                                                                                                          

7.Eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną.

8.Wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter

9.Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole

15. Przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń

18. Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych

  • Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: nagranie spokojnej melodii – link do utworzenia znajduje się poniżej, obrazki przedstawiające rakietę kosmiczną, rakietę do tenisa stołowego, ziemnego, rakietę śnieżną, do badmintona, napis rakieta, kolorowanka rakiety, kredki, rolka po papierze, bibuła lub kolorowe kartki, farby, klej, taśma dwustronna, nożyczki, czerwona, żółta i pomarańczowa krepina lub bibuła, nagranie muzyki marszowej.

 

  1. Opowieść ruchowa przy muzyce – Wyprawa na nieznaną planetę.

 

Link spokojnej melodii do odtworzenia poniżej:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Zs1c-_hX7To

 

Dziecko naśladuje czynności, które pokazuje i o których opowiada rodzic.

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.

  1. Zwracanie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta.

Rodzic rozkłada przed dzieckiem obrazki przedstawiające różne przedmioty, między innymi: rakietę kosmiczną, rakietę do tenisa stołowego, ziemnego, rakietę śnieżną, do badmintona. Dziecko nazywa poszczególne przedmioty, określa, do czego służą. Odczytuje napis rakieta, a następnie układa pod nim obrazki przedstawiające rakiety.

Obrazki do zadania – rakiety 1 rakiety 2

  1. Ćwiczenia artykulacyjne Mowa kosmitów.
  • Dziecko powtarza za rodzicem grupy sylab, np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi…
  • Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie, Wenus – Wenusjanie, Jowisz – Jowiszanie, Saturn – Saturnianie, Uran – Uranianie, Neptun – Neptunianie.
  1. Ćwiczenia matematyczne Ilu kosmonautów leci rakietą? – Kredki i Kolorowanka rakiety.

Rodzic rozkłada przed dzieckiem kredki oraz kolorowankę rakiety. Tłumaczy, że kredki to będą kosmonauci, którzy lecą rakietą w kosmos. Na kartce kładzie trzy kredki i pyta dziecko: Ile jest kosmonautów w rakiecie? Następnie dokłada znów trzy kredki i ponownie pyta: Ile teraz znajduje się kosmonautów w rakiecie? Dziecko może samo również manipulować kredkami i tworzyć kolejne przeliczenia. Na koniec dziecko koloruje kolorowankę.

kolorowanka – rakiera

  1. Ćwiczenia sprawnościowe Zabawy kosmonautów.

Link do odtworzenia muzyki marszowej znajduje się poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s

Rodzic zwraca uwagę dziecku, że każdy kosmonauta jest bardzo sprawny fizycznie i dużo ćwiczy. W ten sposób przygotowuje się  do lotu w przestrzeń kosmiczną.

Dziecko maszeruje po całym pokoju przy dźwiękach muzyki marszowej. Podczas kolejnych przerw w muzyce wykonują polecenia rodzica, np.:

− Stań na jednej nodze.

− Leż na plecach, złączone nogi unoś ku górze.

− Podskakuj obunóż w miejscu.

− Przeskakuj z nogi na nogę.

− Naprzemiennie dotykaj łokciem przeciwległego kolana.

− Przełóż rękę pod kolanem i złap się za nos.

− Przeczołgaj się pod krzesłem.

6.Praca plastyczna – Moja rakieta.

Dziecko maluje rolkę po papierze farbami lub okleja rolkę bibułą, następnie przykleja na dół rolki trzy wycięte trójkąty – to są nogi rakiety. Dziecko przecina koło do połowy i łączy końce tak, aby powstał stożek – to będzie dach rakiety, który przyklejamy taśmą dwustronną na górę rolki. Z drugiej strony rolki można przykleić ogień, czyli wycięte paski czerwonej, pomarańczowej i żółtej bibuły lub krepiny. Przykładowy wzór wykonania pracy znajduje się poniżej.

Data: 14.04. 2021r.  ŚRODA

 

  1. Dzień trzeci: Planety w Układzie Słonecznym
  • Cele główne:

– zapoznanie się z Układem Słonecznym,

– rozwijanie kompetencji przyrodniczych.

  • Cele operacyjne:

Dziecko:

– wymienia nazwy planet znajdujące się w Układzie Słonecznym,

– prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi,

– ogląda zdjęcia planet, kosmosu,

– wie jak powstał wszechświat,

– wykonuje pracę plastyczną,

– ćwiczy z piłką.

Podstawa programowa:

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

4.Rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter

5. Odpowiada na pytania

7.Eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiekami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną.

8.Wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter

9.Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole

15. Przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń

18. Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych

  • Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: nagranie muzyki – przykładowa muzyka znajduje się poniżej, zdjęcia planet, które znajdują się w Układzie Słonecznym, obrazek przedstawiający Układ Słoneczny, obrazek przedstawiający kosmos, litery k, o, s, m, o, s, balon, flamaster, piłka, kartka A4, farby, kredki.

 

  1. Słuchanie piosenki ,,W układzie słonecznym”.

Link do odtworzenia piosenki poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

  1. Zabawa ruchowa Dotknij.

Dziecko porusza się w rytm piosenki ,,W układzie słonecznym”. Podczas przerwy w grze musi dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze, którego nazwę podał rodzic.

  1. Wyjaśnianie pojęcia Układ Słoneczny.

Dziecko ogląda obrazek przedstawiający Układ Słoneczny. Rodzic tłumaczy czym jest Układ Słoneczny. Układ Słoneczny to Słońce i osiem krążących wokół niego planet. Dziecko wymienia nazwy planet, następnie rodzic opowiada, która planeta jest największa (Jowisz), która najmniejsza (Merkury), która znajduje się blisko Ziemi (Wenus), a która jest na samym końcu Układu Słonecznego (Neptun).

  1. Prawidłowe posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie dziesięciu – Zabawa Pierwszy, drugi.

Rodzic rozkłada zdjęcia planet, które znajdują się w Układzie Słonecznym. Prosi dziecko, aby ułożyło planety od tej, która jest najbliżej Słońca do tej, która jest najdalej. Dziecko wymienia: Pierwszy jest Merkury, drugą planetą jest Wenus, trzecia planeta to Ziemia itd. Każdą z planet opisuje z wyglądu.

  1. Rozmowa na temat kosmosu.

Dziecko ogląda zdjęcie kosmosu. Opisuje obrazek. Rodzic pyta: Co to jest kosmos? Dziecko zastanawia się nad pytaniem i odpowiada na podstawie własnych przemyśleń.

Kosmos to olbrzymia przestrzeń, która nas otacza; inaczej zwana wszechświatem.

Dziecko dzieli słowo kosmos na sylaby (5-latki) lub na głoski (6-latki). Układa z liter wyraz kosmos.

KOSMOS

 

K O S M O S
  1. Zabawa dydaktyczna – Jak powstał wszechświat? – 1 BALON.

Rodzic nawiązuje do Wielkiego Wybuchu, mówiąc:

Na początku wszechświat był mały, ściśnięty. Dopiero wybuch sprawił, że wszechświat się rozszerzył, powstały nowe ciała niebieskie – planety, gwiazdy… Kosmos jest cały czas w ruchu, rozszerza się.

Rodzic rysuje na lekko napompowanym balonie (małej kulce) kilka gwiazd i planet blisko siebie. Następnie pompuje balon. Dziecko widzi, że gwiazdy i planety oddalają się od siebie.

  1. Ćwiczenia z piłką.

Dziecko stoi, stopy ma złączone, wykonuje skłon tułowia w przód i toczą piłkę dookoła swoich stóp w prawą stronę, a na sygnał rodzica – w lewą stronę. Następnie w siadzie prostym toczy piłkę po nogach w stronę stóp i z powrotem do pozycji wyjściowej, a na koniec w siadzie skrzyżnym wykonuje skręt tułowia w prawo i kładzie piłeczkę za plecami, wraca do pozycji wyjściowej, wykonuje skręt tułowia w lewo i podnosi piłkę.

  1. Praca plastyczna – Kosmos. – FARBY

Dziecko maluje farbami kosmos. Miesza kolory, wykorzystuje kolor granatowy, niebieski, fioletowy oraz czarny. Gdy pracy wyschnie dorysowuje białą lub żółtą kredką gwiazdy.

 

 Tematyka tygodniowa:   ,,Będę sportowcem lub astronautą”.

Data: 13.04. 2021r.  WTOREK

Dzień drugi: Sport to zdrowie

  • Cele główne:

rozwijanie sprawności fizycznej,

rozwijanie mowy.

  • Cele operacyjne:

Dziecko:

– czyta wyrazy,

– poznaje letnie dyscypliny sportowe,

– wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,

– wie, że sport jest ważny dla zdrowia człowieka.

Podstawa programowa:

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

4. Rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter

5. Odpowiada na pytania

8.Wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter

9.Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy

10. Wskazuje zawody

  • Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: wyrazy – piłka, skakanka, rower, bramka, czepek, obrazki do wyrazów, zdjęcia przedstawiające różne dyscypliny sportowe: Skok o tyczce, skok w dal, gimnastykę artystyczną, podnoszenie ciężarów, pchnięcie kulą, skok wzwyż, grę w piłkę ręczną, grę w siatkówkę, skakanka lub lina.
  1. Czytanie wyrazów.

Rodzic lub dziecko czyta wyrazy. Następnie dziecko umieszcza kartoniki z wyrazami pod odpowiednimi obrazkami i określa, do uprawiania jakich dyscyplin sportowych mogą być potrzebne te przedmioty.

 

piłka
czepek
rower
skakanka

 

2.Rozmowa na temat sportów letnich.

Rozkładamy zdjęcie przedstawiające różne dyscypliny sportowe: Skok o tyczce, gimnastykę artystyczną, tenis ziemny, nauka pływania, skok wzwyż, grę w piłkę ręczną, grę w siatkówkę itp. Rodzic pyta dziecko jakie sporty uprawiają sportowcy na przedstawionym zdjęciu. Dziecko nazywa sporty i opisuje co widzi na zdjęciu.

 

3.Zabawa ruchowo-naśladowcza Uprawiam sport.

Rodzic wyznacza skakanką lub liną linię, przy której staje dziecko i rzuca kulą – zgniecioną kartką papieru. Potem próbuje od tej linii skakać w dal z miejsca.

4.Zabawa ruchowo-naśladowcza Poruszamy się.

Rodzic wymienia różne aktywności fizyczne, a dziecko naśladuje ich wykonywanie np. jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę itd.

4.Rozmowa na temat czynnego wypoczynku.

Rodzic zadaje pytania dziecku:

− Jak lubisz odpoczywać?

− Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?

− Jakie zabawy ruchowe lubisz?

− Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?

5.Zabawa Widzę coś, widzę.

Rodzic, a potem dziecko, wybiera sobie w pokoju jakiś przedmiot i określa jego cechę (cechy), np. kolor, mówiąc: Widzę coś,  np. czerwonego. Dziecko stara się odgadnąć, jaki przedmiot rodzic miał na myśli. Zabawa powtarza się.

 

 

KARTY PRACY

 

JĘZYK ANGIELSKI

link do zajęć : FRUITS-owoce (5-6 latki) (1)

 

Data: 12.04. 2021r.  PONIEDZIAŁEK

 

  1. Dzień pierwszy: Chciałbym być sportowcem
  • Cele główne:

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– rozwijanie słuchu fonematycznego.

  • Cele operacyjne:

Dziecko:

– wykonuje ćwiczenia fizyczne,

– słucha wiersza,

– recytuje wiersz z pamięci,

– odpowiada na pytania dotyczące wiersza,

– rozumie dlaczego gimnastyka jest ważna dla człowieka,

– dzieli wyrazy na głoski lub sylaby.

 

Podstawa programowa:

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

7. Eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku; śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe;

5. Odpowiada na pytania

8.Wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter

14. Określa kierunki

  • Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: Dowolne nagranie muzyki tanecznej, długi sznurek lub skakanka, piłka.
  1. Zabawa muzyczno-ruchowa Aerobik.

Rodzic ustawia się naprzeciwko dziecka. Przy nagraniu muzyki tanecznej wykonuje różne ruchy i ćwiczenia – podskoki, skłony w przód, skłony w bok, obroty, wymachy ramion, kręcenie głową. Dziecko w tym czasie naśladuje ruchy rodzica.

Przykładowa muzyka do wykorzystania.

Piosenka o sporcie ,,Mała orkiestra dni naszych”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs

 

  1. Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka.

Rodzic czyta wiersz Gimnastyka J. Koczanowskiej.

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie da rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

  1. Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic zadaje pytania:

− Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?

− Dlaczego gimnastyka jest ważna?

  1. Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

Rodzic czyta fragment wiersza, a dziecko za nim powtarza i zapamiętuje tekst.

  1. Ćwiczenia słuchowe z piłką.

Zadaniem dziecka jest podzielenie nazw otrzymanych wyrazów na głoski (lub, w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska lub jedna sylaba. Rodzic podaje wyrazy: sport, wiosna, motyl, żaba, tulipan.

  1. Zabawa Zły wąż.

Dziecko staje koło rodzica, który trzyma w dłoniach długi sznurek lub skakankę (złego węża). Rodzic wprawia sznurek w ruch, a dziecko musi nad nim przeskakiwać, nie dotykając go. Gdy sznurek dotknie dziecko, wtedy jest skute. Zabawę można powtórzyć.

7. Masażyk relaksacyjny „Prawa strona – lewa strona” .

Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę), nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę). Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bok), a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki. Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka). Prawa nóżka też je ma. Kto je pomasuje? Ja! (zmieniamy nóżkę)

KARTY PRACY

Opowiedz jakie dyscypliny sportowe są widoczne na obrazkach. Narysuj uśmiechniętą buźkę na tym rysunku, na którym znajduje się twoja ulubiona dyscyplina sportowa

 

Rytmika – Piosenka o mądrych dzieciach

https://www.youtube.com/watch?v=2Fx-ivgyUMU&ab_channel=BajeczkiPioseneczki

 

Kto przykładem świeci – mądre dzieci  h/G/D/A
Kto segreguje śmieci – mądre dzieci
Kto radzi sobie w sieci – mądre dzieci
Kto ognia nie roznieci – mądre dzieci !

Madre dziecko nie kłamie bo nie musi.  D G D A
Nie biega ze skargami i płaczem do mamusi.  D G D A
A gdy narozrabia, nie robi głupiej miny  h G D A
Przyznaje się do błędu, przeprasza za winy.  h G D A

Mądre dziecko nie myśli o sobie
Potrafi rozróżnić, co złe a co dobre
Nie ma się za kogoś lepszego od innych.
W obronie staje słabszych i niewinnych.

Obietnic dotrzymuje i nie wywiera presji
Krzyku nienawidzi, brzydzi się agresji.
Słucha ludzi mądrych, by wiedzę poszerzyć
Pamięta, że nie wszystkim można wierzyć.

Tematyka tygodniowa:   ,,Będę sportowcem lub astronautą”.