Podczas realizacji tematyki kompleksowej „Chciałbym zostać matematykiem” dzieci poznały różne dziedziny matematyk, że matematyka to nie tylko liczby i liczenie, ale również mierzenie i ważenie, porównywanie, logiczne myślenie, czas, kierunki przestrzenne i strony ciała itp. Podczas odkrywania matematyki poznawały sposoby mierzenia np. za pomocą obranej miary: sznurka, patyka, stopy za stopą oraz za pomocą metra, centymetra – linijka. Dzieci poznały również wagę szalkową i inne rodzaje wag np.: sklepową, kuchenną, lekarską. W czasie zabawy z wagą szalkową mogły w bezpośredni sposób poznać zasadę działania wagi i po co ważymy. W zabawie z wodą mierzyły pojemność różnych butelek. Sprawdzały np. ile szklanek mieści się w każdej z butelek. Zajęcia sprawiły dzieciom wiele radości i satysfakcji, a każde działanie sprzyjało przyswajaniu wiedzy matematycznej. Może któreś z dzieci zostanie kiedyś znanym matematykiem?
-
Dzieci z grupy II wzięły udział w zabawie połączenia pracy plastycznej z ćwiczeniem oddechowym . Motywem przewodnim jest bałwanek stojącyWięcej
-
Przedszkolaki z grupy II zapoznały się z przysłowiem „W marcu jak w garncu”, a wraz z tym z warunkami atmosferycznymi,Więcej
-
Za nami kolejny tydzień realizacji Projektu Edukacyjnego „Bohater Tygodnia” i kolejny wspaniały gość.Więcej
-
Na początku marca w grupie IV Bohaterem Tygodnia został Janek.Więcej
-
Za nami kolejne spotkanie koła Sensoplastyki. Tym razem dzieci, pomimo już coraz bardziej wiosennej pogody mogły choć na chwile poczućWięcej